مشارکت ۴۰۰ نیروی سپاه و بسیجی ساوه در مقابله با کرونا | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۸:۵۷:۴۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

حجت‌الله دستجانی  صبح امروز در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر ساوه، اظهار کرد: از ابتدای شیوع  ویروس کرونا در اوایل اسفندماه بسیج و سپاه برای انجام وظیفه و رسالت اجتماعی خود در خدمت  به مردم وارد میدان شد و دستور مقام معظم رهبری در این زمینه موجب شد که مصمم‌تر وارد مقابله با این ویروس در راستای حفظ سلامت مردم شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های سپاه در قرارگاه امام رضا(ع)  با ۷ کارگروه و شرکت در قرارگاه زیستی شهرستان آغاز شد و به همت حدود ۴۰۰ نیروی بسیجی و جهادی عملیات ضد عفونی و گندزدایی شهر، دوخت ماسک، غربالگری و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی محله‌ای در دستور کار قرار گرفت.

  دستجانی اظهار داشت: با مشارکت نیروهای بسیجی تا ۱۴ فروردین ماه ۹۴ درصد از مردم شهرستان ساوه غربالگری شدند که بخش عظیمی از این عملیات  به صورت خانه به خانه و تماس‌های تلفنی صورت گرفت.

وی گفت: همچنین عملیات ضدعفونی‌کردن شهر ساوه، بخش مرکزی، نوبران، غرق آباد و …  با همکاری قرارگاه ثارالله، هلال احمر، شهرداری، دانشکده علوم پزشکی، سازمان مدیریت پسماند، آتش نشانی و … به طور مداوم در حال انجام است.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه یادآور شد: از  دیگر فعالیت‌های نیروهای بسیج و سپاه  در این عملیات، توجه به اقشار آسیب دیده در این شرایط بحرانی بوده است که با کمک خیران توانستیم ۳۰۰ بسته غذایی هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان تهیه و در  بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم که بخش دوم تهیه  این بسته‌ها نیز در حال تهیه است.

وی دستجانی ابراز داشت: ارائه آموزش‌ها و تهیه بسته‌های بهداشتی از دیگر اقدامات نیروهای بسیج و سپاه در این مدت بوده بطوری که یک هزار بسته بهداشتی آماده و در مناطق محروم حاشیه شهر توزیع شد که اقدامات صورت گرفته در این مناطق کم برخوردار موجب کاهش قابل توجهی از شیوع بیماری کرونا در این مناطق را در پی داشت.

وی مشارکت در چرخه توزیع با همکاری دانشکده علوم پزشکی و بسیج اصناف را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و تصریح کرد: در این مدت  ۵۰ هزار ماسک به طور مستقیم از کارخانه خریداری و با قیمت مصوب هر ماسک ۷۰۰ تومان و دستکش ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفت.

 دستجانی فعال کردن ۵ کارگاه تولیدی را از دیگر اقدامات صورت گرفته ذکر کرد و گفت: در این مدت همچنین ۲۶ هزار ماسک با کمک خیرین آماده و در اختیار اقشار کم درآمد و پرخطر قرار گرفت و یک هزار لباس ایمن کارکنان درمان  نیز در حال آماده سازی است.

 این مقام مسئول همچنین به تشریح اقدامات سپاه در زمینه اطلاع رسانی در جهت امید آفرینی و مقابله با جنگ روانی دشمنان پرداخت و افزود: فعالیت قرارگاه پدافند زیستی محله‌ای از اقدامات خوب و موفق در این شرایط بوده است.

 همه مسئولان امروز باید در خط مقدم خدمت به مردم باشند

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه  نیز گفت: همه مسوولان شهرستان امروز وظیفه دارند تا در مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم در خط مقدم خدمت رسانی باشند.

 عبدالله سالمی نیز اظهار کرد: نیروهای بسیجی و سپاه طی این مدت با تلاش‌های ارزنده خود گام‌های موثری در جهت مقابله با ویروس کرونا برداشته‌اند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر ساوه نیز به عنوان نمایندگان پارلمان شهری از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در این شهر دست بکار شده و مصوباتی را به منظور ارایه خدمات و تسهیلات به شهروندان در این راستا به تصویب رساندند  و شورای اسلامی شهر و شهرداری تا پایان بحران کرونا در خدمت مردم هستند.

سالمی تصریح کرد: رفع مشکلات مردم از دغدغه‌های مهمی است که شورا و شهرداری رفع این مشکلات را از وظایف خود می‌داند با تاکید بر اینکه خدمت گزاری به مردم مهم‌ترین وظیفه شورا و شهرداری است.

وی اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم امروز در این شرایط بحرانی  بر اساس وظیفه ذاتی خود و سوگندی که در پیشگاه خداوند متعال یاد کرده‌ایم وظیفه سنگین تری بر عهده داریم  لذا از همان روزهای اول شیوع کرونا جلسات خود را جهت بررسی راهکارهای ممکن در جهت حفظ سلامت شهروندان برگزار کرده‌ایم.

سالمی افزود: به دلیل اینکه شورای اسلامی شهر یکی از ارکان اصلی  تصمیم‌گیری در مواقع بحرانی در شهر است متاسفانه نماینده شورای اسلامی شهر در قرارگاه زیستی شهرستان حضور ندارد و گاها جایگاه این پارلمان محلی در شهرستان کمرنگ دیده می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی