شاخص خطرپذیری کرونا در ساوه به ۲۱ درصد رسیده است | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۷:۰۵:۱۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایرنا , دکتر «مهدی مصری» در جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه گفت : انتظار داریم تا چند روز آینده به پیک کرونا برسیم اما اگر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت اعمال و از سوی مردم رعایت شود، می تواند در این زمینه اثر مطلوب داشته باشد. 

وی همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی را بر کاهش میزان مبتلایان و همچنین بستری شدگان در بیمارستان های ساوه موثر ارزیابی کرد.

به گفته این مسئول از آغاز طرح غربالگری کرونا تاکنون ۹۷ درصد از جمعیت ساوه، ۱۰۰ درصد جمعیت روستاها و ۹۱ درصد از جمعیت زرندیه غربالگری شده اند.

دکتر مصری گفت: این میزان غربالگری سبب شد که در ساوه ۸۸ مورد از افراد مبتلا به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شوند.

وی گفت: در حوزه درمان و تجهیز مراکز درمانی نیز با وزارتخانه در ارتباط هستیم و تلاش می کنیم دستگاه پی.سی.آر که برای شناسایی موارد ابتلا و مشکوک موثر است را خریداری کنیم.

وی دیدار با بستگان افراد فوت شده به دلیل کرونا را از دیگر اقدامات دانشکده علوم پزشکی ساوه عنوان کرد و گفت: علاوه بر انجام وظیفه انسانی و تسلی خاطر خانواده فوت شدگان، یافته های موثری از جمله وضعیت خانوادگی و وجود بیماری های زمینه ای در این دیدارها را به دست آوردیم که می تواند در فرایند پیشگیری و درمان موثر باشد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اصرار داریم که بر اساس ضوابط ملی همچنان طرح فاصله گذاری اجتماعی در ساوه اجرا شود زیرا این شهرستان دارای شرایط خاص و کانون ابتلا محسوب می شود و لازم است همچنان اعمال محدودیت در ترددها، باز بودن اصناف و سایر فعالیت ها رعایت شود.

 ساوه با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت پس از اراک دومین شهرستان بزرگ استان مرکزی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی