انتخابات مجمع هلال‌احمر ۲۳ خردادماه جاری در ساوه برگزار می‌شود | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۵:۱۰:۱۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سید لقمان حسینی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته هلال احمر اظهار کرد: هرساله از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده که امسال این هفته با هدف تجلیل از حافظان سلامت به عنوان تقدیر از مدافعان سلامت نامگذاری شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران خصوصا در انعکاس خبرهای مربوط به بیماری کرونا افزود: از همه کادر درمان و سلامت و از همه تلاشگران در هر لباس خصوصا داوطلبان جمعیت هلال احمر که در بحث غربالگری به خوبی ایفای نقش کردند قدردانی می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه به اهم فعالیت‌های این جمعیت در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: در این سال اطلاع رسانی فعالیت‌ها برای مردم به عنوان یک اصل برای جمعیت شناخته می‌شد که تلاش شد این اصل را به وسیله خبرنگاران و اصحاب رسانه و همچنین فعالیت در فضای مجازی به خوبی عملی کنیم.

حسینی افزود: در سال ۹۸ بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از هموطنان از خدمات نوروزی ما بهره‌مند شدند و همچنین در طرح فرشتگان رحمت جمعیت هلال احمر سبدهای کالا برای اقشار نیازمند تهیه و بین آنها توزیع شد.

وی با اشاره به وقوع سیل در سال ۹۸ در چند نقطه از کشور تصریح کرد: در سال گذشته کمک‌های قابل قبولی برای سیل‌زدگان در نقاط مختلف کشور جمع آوری شد که در این بین باید به نقش خوب مساجد در جمع آوری کمک‌ها و همچنین بالابردن سطح آگاهی مردم اشاره ویژه‌ای داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه از قهرمانی تیم دادرس پسران در استان خبر داد و افزود: در سال ۹۸ تیم دانش آموز آماده در روزهای سخت پسران به عنوان قهرمان استان معرفی شد و دختران ما موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شدند همچنین تیم پسران ساوه نیز در سطح کشور به مقام دوم دست یافت.

حسینی به برگزاری دوره کسب درجه ایثار در ساوه اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ میزبان ۱۰ دوره کشوری کسب درجه ایثار در ساوه بودیم که چهار دوره آن به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا لغو شده است اما در دوره‌های برگزار شده بالغ بر ۵۰۰ نفر از نجاتگران سراسر کشور را پذیرا بوده‌ایم و با شرکت این افراد در آزمون به نفرات برتر گواهی کسب درجه اهدا شده است.

وی از تولید بیش از ۲۳۰ هزار لیتر آب ژاول در استخر هلال احمر برای ضدعفونی معابر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت خودجوش اقدام به تولید بیش از ۲۳۰ هزار لیتر آب ژاول کردیم که با احتساب ترکیب ۹۰درصد آب به آن بیش از ۲٫۵ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده برای استفاده در معابر عمومی توسط این مجموعه تولید شده است.

حسینی افزود: در بحث مبارزه با ویروس کرونا همچنین در دو ایستگاه آوه و ورودی ساوه ایستگاه غربالگری ایجاد کردیم که حدود ۲۵ هزار نفر تب سنجی و غربالگری شدند و در بحث غربالگری تلفنی نیز با مشارکت دانشکده علوم پزشکی ۶ هزار نفر را مورد پایش قرار دادیم

وی مهم‌ترین رکن جمعیت هلال احمر را نیروهای داوطلب دانست و گفت: نیروهای داوطلب ما به عنوان بازوهای توانمند جمعیت شناخته می‌شوند بنابراین در سال ۹۹ اهم رویکرد ما ارتقای سطح آموزش‌های امداد و نجات به اعضای داوطلب و همچنین ارائه این آموزش‌ها به آحاد مردم است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در این راستا تلاش داریم با مشارکت سازمان تبلیغات اقدام به راه‌اندازی خانه‌های هلال در مساجد داوطلب کرده تا از طریق فعالیت‌هایمان را در مساجد ساماندهی کرده تا هم آمادگی مردم را ارتقا دهیم و هم در بحث جمع آوری کمک‌های مردمی در مسائل مختلف به یک نتیجه خوب برسیم.

وی به برگزاری انتخابات مجمع هلال‌احمر در ۲۳ خردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: پنجمین دوره انتخابات مجامع این جمعیت بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در ساوه روز در جمعه ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۹ همزمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تمام اعضاء و داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در انتخابات مجمع جمعیت هلال احمر هستند، حق رأی و انتخاب اعضاء هیات مدیره و بازرسی جمعیت هلال احمر را دارند، گفت: مجمع استانی متشکل از اعضای شوراهای اجرایی شهرستان‌های تابعه است که با رعایت سهمیه بندی به استناد ماده ۴۳ آیین نامه برگزاری انتخابات تشکیل می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی