پرداخت تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل به ۷۴ روستای ساوه | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۳:۰۷:۰۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , محمدکاظم آب پیکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک ساوه  اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی را اولویت این بنیاد در سال جاری برشمرد و گفت:  فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‎ترین و اصلی‎ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در امور کالبدی و عمران و آبادی روستاها محسوب می‎شود.

 وی احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان را امری مهم و ضروری دانست.

سرپرست بنیاد مسکن ساوه با اشاره به این که  طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها به شمار می رود، ادامه داد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

آب پیکر با اشاره به تسهیلات احداث مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومانی بانک مسکن روستائی گفت: افرادی که واحد مسکونی آنها کم‌ دوام، غیرمقاوم و متقاضیانی که ملک آنها در حوزه اجرای طرح‌های ‌هادی و اصلاح معابر روستایی است، دارای اولویت هستند.

وی از دیگر اولویت‌های بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ساوه را اتمام بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستائی ناشی از سیل در فروردین سال ۹۸ دانست و افزود: ترویج فرهنگ مسکن روستائی در روستاها مورد توجه است.

  سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه با اشاره به عملکرد ستاد تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل سال گذشته گفت: سهمیه این شهرستان ۴۰۳ واحد در ۷۴ روستا بوده است که  به آنها تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اشاره به این که میزان تسهیلات پرداختی ستاد بازسازی سیل در این شهرستان ۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است، افزود:  235 واحد در مرحله اسکلت و سقف این طرح قرار دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته ۶۹۵ جلد سند روستائی در این شهرستان صادر شده است.

آب پیکر در خصوص طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستائی در سال گذشته خاطر نشان کرد: سهمیه این شهرستان ۴۱۹ واحد بوده و مبلغ تسهیلات  40 میلیون تومان با سود ۵ درصد بوده است که تاکنون ۳۶۵ نفر به بانک‌ها معرفی شدند ۳۳۸ نفر انعقاد قرارداد و شروع به ساخت کردند. 

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی مصوب روستائی هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی