دستگیری عامل فیشینگ و صفحات جعلی فضای سایبر در ساوه / سرقت از ۳۴۰ حساب شخصی | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۳:۲۵:۱۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سرهنگ علی‌اکبر عیسی آبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: چندی پیش تنی چند از شهروندان ساوجی با ارائه مرجوعه قضائی، درخواست رسیدگی به برداشت غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی‌شان را به این پلیس ارائه دادند و بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده از شاکیان مشخص شد که این افراد در فضای مجازی برنامه‌ای را دانلود کرده و برای فعال‌سازی آن، از طریق این برنامه به یک درگاه اینترنتی هدایت شده و با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی‌شان در این درگاه جعلی بانک، اطلاعات حسابشان به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان فضای سایبری پلیس شهرستان و همکاری پلیس فتا استان و در مراحل رسیدگی به این پرونده‌ها، اطلاعاتی دیگر از افرادی دیگر که از طریق این برنامه جعلی اطلاعات حسابشان سرقت شده بود، به دست آمد.

عیسی آبادی خاطرنشان کرد: در تکمیل تحقیقات پلیس، سرانجام عامل این برداشت‌های غیرمجاز در شهرستان ساوه شناسایی و با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضائی دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف فرد دستگیر شده به جرائم سایبری خود بیان داشت: با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست آمده بود، متهم به تبلیغ نرم‌افزار فیشینگ در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد و اذعان داشت با این روش اطلاعات ۳۴۰ حساب بانکی را سرقت و از وجوه آنها برای خرید شارژ تلفن همراهش استفاده می‌کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با اشاره به ادامه داشتن تحقیقات کارشناسان پلیس شهرستان ساوه به‌منظور محاسبه کل مبلغ برداشت غیرقانونی هکر دستگیر شده از حساب شخصی شهروندان یادآور شد: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

عیسی آبادی بیان کرد: افراد باید قبل از انجام خرید اینترنتی، در ابتدا با اصول و قواعد آن آشنا شده و پس از اطمینان از اصالت سایت، درگاه بانکی و یا فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود، اطلاعات حساب بانکی یا کاربری خود را در آن وارد کنند.

وی از کاربران خواست تا همواره در هنگام اتصال به درگاه بانکی با کنترل کردن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس، قفل ابتدای آدرس و نیز پروتکل امنیتی https که(s) دقت لازم را داشته باشند و از نصب برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و از منابعی نامعتبر تبلیغ می‌شود، خودداری کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی