بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه ظرف ۲ سال ساخته می‌شود | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۲:۴۷:۱۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

مهدی مصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه اولویت و نیاز فعلی این دانشکده ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه است، اظهار کرد: پیرو جلسات متعدد با خیرین، اولویت اصلی دانشکده مشارکت در ساخت بیمارستان جدید بوده که مورد استقبال خیرین و معتمدین شهرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این بیمارستان به عنوان یکی از طرح‌های زیرساختی سلامت و اولویت‌های وزارت خانه کلید خورده و باید در ساخت و تجهیز آن از ظرفیت خیران استفاده شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه مطالعات این طرح مهم سلامت انجام شده و ردیف بودجه برای ساخت این مرکز درمان تخصصی وجود دارد و هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد سازه  است، گفت: تلاش بر این است که با تخصیص اعتبارات مناسب دربازه زمانی ۲ سال روند عملیات اجرایی طرح مذکور شتاب گیرد و مردم ساوه از مزایای خدمات درمانی تخصصی و به روز بهره‌مند شوند.

افزایش جمعیت این شهر در سال‌های اخیر لزوم تقویت تخت‌های بیمارستانی و خدمات کیفی سلامت را دوچندان کرده است

مبصری با اشاره به این که ساوه برغم نزدیکی به پایتخت کمبودهایی را در زیرساخت‌های سلامت دارد، بیان کرد: همچنین افزایش جمعیت این شهر در سال‌های اخیر لزوم تقویت تخت‌های بیمارستانی و خدمات کیفی سلامت را دوچندان کرده است.


 مصری با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و پروژه‌های انجام شده برای توسعه بخش درمان در حوزه ساوه و زرندیه گفت: مشخص شدن سه بیمارستان به عنوان مرکز ریفرال کووید -۱۹که یکی از بیمارستان‌ها بیمارستان غیردانشگاهی شهید چمران ساوه وابسته به تامین اجتماعی بود، از جمله این اقدامات است.

وی افزود: ایجاد بخش ICU مخصوص بیماران کووید -۱۹با ۱۸ تخت در ساوه و دو تخت در زرندیه ، تهیه دستگاه اتوکلا و پلاسما  برای استریل د ستگاههای حساس به حرارت ، پیگیری و امکان سنجی راه اندازی مرکز تخصصی انجام آزمایشات مولوکولی (PCR)جهت آزمایشات تشخیص کوید -۱۹، تجهیز و راه اندازی مرکز تخصصی انجام آزمایشات مولکولی(RT-PCR)و انجام آزمایش وتجهیز و راه اندازی نقاهتگاه در سه مرکز با ۱۳۶ تخت از مهم ترین اقدامات انجام شده در سال گذشته برای ارتقای امکانات درمانی این شهرستان ها بود.

کمبود تخت‌های ICU به همراه تجهیزات مرتبط در ساوه و زرندیه

 رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در حال حاضر کمبود تخت‌های ICU به همراه تجهیزات مرتبط در ساوه و زرندیه حداقل با ۲۰ تخت جهت بیماران کووید-۱۹، اتاق ایزوله با فشار منفی برای بیماران عفونت‌های تنفسی، کمبود نیروی انسانی با قرارداد ثابت در رده‌های تخصصی پزشکی و پرستاری و آزمایشگاه و رادیولوژی، نیاز به دستگاه CT اسکن در زرندیه، نیاز به بخش ICU اطفال برای بیماران اطفال بدحال، نیاز به بخش‌های تخصصی قلب مثل آنژیوگرافی برای اجرای برنامه ۲۴۷در بیماران سکته قلبی، نیاز به بخش‌های تخصصی جراحی مغز و اعصاب مثل آنژیو گرافی مغزی برای اجرای برنامه ۷۲۴در بیماران سکته مغزی دچار کمبود است که انتظار می‌رود با مشارکت خیران عزیز و تعامل دستگاه‌های مختلف مربوطه این مهم رفع شود.

 نیازمند مساعدت خیران نیک اندیش در تهیه تجهیزات ماندگار و ساخت بخش‌های مورد نیاز مجموعه و کمک در ساخت بیمارستان جدید هستیم

مبصری گفت: هم اکنون نیازمند مساعدت خیران نیک اندیش در تهیه تجهیزات ماندگار و ساخت بخش‌های مورد نیاز مجموعه و کمک در ساخت بیمارستان جدید، کمبود تجهیزات حفاظت فردی برای پرسنل درمانی، کمبود تخت‌های  ICU به همراه تجهیزات مربوطه برای بیماران کرونا از جمله ونتیلاتور، نبود بخش ایزوله استاندارد با اتاق فشار منفی، کمبود نیروی انسانی در رده‌های پزشکی و پرستار و خدمات، نیاز به دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران تنفسی هستیم.

وی با اشاره به این که شهرستان‌های ساوه و زرندیه با کمبودهایی مواجه بود، افزود: عدم امکان اختصاص یک بیمارستان مجزا برای بیماران تنفسی به علت کمبود فضا بیمارستان وجود ندارد که با رفع این کمبود می‌توان خدمات بهتری به بیماران ارائه داد.

مردم به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، درمان‌ها را به تاخیر نیندازند 

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به کم شدن مراجعه بیماران عادی و ترومایی به علت ترس از بیمارستان بدنبال شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: این در حالی است که بخش‌های بیمارستان‌های مختلف این شهرستان ها امن و پاک است و درخواست داریم افراد به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، درمان‌ها را به تاخیر نیندازند.

وی بیان کرد: تاکنون موردی مبنی بر مبتلا شدن فرد سالم به ویروس کرونا در اثر مراجعه به بیمارستان گزارش نشده است.

  مصری در خصوص رفع کمبودها برای بازگشت مجدد پیک کرونا گفت: تهیه و خریداری تجهیزات حفاظت فردی، راه اندازی آزمایشگاه مولکولی PCR ، تهیه چند دستگاه ونتیلاتور و تخت ICU از هیات امنای ارزی، تلاش جهت جذب نیروی تخصصی پزشکی و پرستاری و سایر رشته‌های پیراپزشکی، برنامه‌ریزی برای تعیین یک بیمارستان مشخص برای شیوع مجدد بیماری‌های تنفسی در شهرستان برای آینده در دستور کار قرار دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی