تجمع جمعی از کارگران نورد ساوه در اعتراض به «حذف عناوین مشاغل سخت و زیان‌آور» | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۲:۲۹:۱۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، صبح امروز جمعی از کارگران شرکت پروفیل ساوه با حضور و تجمع در مقابل اداره کار این شهرستان نسبت به حذف عناوین مشاغل سخت و زیان‌آور از عناوین شغلی خود اعلام نارضایتی کردند.

یکی از کارگران حاضر در مقابل اداره کار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص گفت: این کارخانه به دلیل وجود آلودگی‌های محیطی فراوان طبق گزارشات کمیته‌های استانی و علیرغم مخالفت‌های کارفرما جزء مشاغل سخت و زیان‌آور تشخیص داده شده است.

وی افزود: اما در سال ۹۷ زمانی که طبق سنوات گذشته کارگران اقدام به مراحل قانونی بازنشستگی کردند متوجه شدند که قانون سختی و زیان‌آوری کار تا پایان سال ۹۲ محاسبه شده است و طبق برگه ضمیمه‌ای که وجود داشت امکان اعتراض را برای کارگران فراهم کرده بود اما اداره کار آن را اعلام نکرده بود و با گذشت زمان اعتراض عملاً دستمان به جایی بند نشد.

این کارگر کارخانه پروفیل می‌گوید: اداره تأمین اجتماعی از اجرای حکم بازنشستگی سر باز می‌زند و بسیاری از کارگران این شرکت قربانی اختلاف همیشگی اداره کار و تأمین اجتماعی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ۲ سال است که تمرکز ما برای کار و زندگی از دست رفته و تنها پیگیر این مشکل هستیم اضافه کرده است: به دیوان عدالت اداری نیز شکایت کرده‌ایم، اما به دلیل بالا بودن هزینه وکالت دیوان قادر به تأمین آن نبوده‌ایم و هیچ دسترسی به پرونده مذکور نداریم.

این کارگر کارخانه پروفیل در حالی که نخواست نامش در رسانه‌ها منتشر شود،گفت: متأسفانه به دلیل کوتاهی بعضی از کارمندان کمیته کارگری شهرستان و استان حق صدها کارگر در حال ضایع شدن است.

دبیر اجرایی خانه کارگر نیز در این خصوص با ابراز تاسف از اجحاف نسبت به حقوق کارگران گفت: تجمع صبح امروز به دلیل عدم تایید مشاغل سخت و زیان آور کارگران شرکت پروفیل ساوه در سال ۹۳ بوده است.

داوود میرزایی افزود: برخی از این کارگران که در سال‌های قبل با این مشکل مواجه شدند بصورت انفرادی اقدام کردند و علیرغم دریافت رای کمیته تجدید نظر استان در خصوص تایید مشاغل سخت و زیان آور آنها، اما تامین اجتماعی از اجرای آن خودداری می‌کند. 

وی بیان داشت: از طرفی هم اداره کار رای گروهی کارفرما در سال ۹۷ را که به ضرر کارگران صادر شده بود به آنان ابلاغ نکرد و اخیرا آن را با پست به درب منزل کارگران ارسال کرده بود که همین امر موجب اعتراض شدید کارگران در خصوص نحوه ابلاغ این مصوبه مهم بوده است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف کارگران این کارخانه تصریح کرد: قرار است روز دوشنبه هفته آتی جلسه کمیسیون کارگری شهرستان ساوه با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و کار و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شود تا موضوع این کارگران مورد رسیدگی قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی