دلیل ایجاد صف‌های گاز مایع در ساوه چیست؟ | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۹:۰۵:۴۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی بر این باور هستند که تشکیل صفوف طولانی دریافت گاز مایع به خصوص در شرایط کرونایی این روزها می تواند خطری بالقوه برای تشدید شیوع این ویروس در شهر باشد.

از سویی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در برنامه ای با هدف توسعه دولت الکترونیک و بهینه سازی نظارت بر فرایند توزیع گاز مایع و همچنین حذف فرایندهای تبادل پول کاغذی که متناسب با پروتکل های بهداشتی نیز می باشد اقدام به اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع کرده است که در برخی از شهرها از بیستم مرداد آغاز شد.

این نکته هم قابل تامل است که بسیاری از خودروها از سوخت گاز مایع استفاده می کنند و شاید یکی از دلایل تشکیل صفوف طولانی چه در ساوه و چه در سایر شهرها همین مساله باشد که صاحبان وسایل نقلیه می خواهند تا پیش از الکترونیکی شدن عرضه این فرآورده نسبت به ذخیره سازی حتی برای چند روز اقدام کنند به همین دلیل شرکت پخش فرآورده های نفتی معتقد است که با اجرای طرح مذکور علاوه بر امکان نظارت بهتر، مصرف کننده های واقعی نیز شناسایی و گاز مایع به طور درستی توزیع خواهد شد.

در همین رابطه فرماندار ساوه به ایرنا، گفت: مشکلی از نظر میزان موجودی گاز مایع در شهر ساوه وجود ندارد.

«علی میرزایی» اظهار داشت: طبق بررسی های به عمل آمده در مورد توزیع گاز مایع در ساوه و ایجاد صف های طولانی به این نتیجه رسیدیم که اغلب افرادی که متقاضی سیلندرهای گاز مایع هستند را مالکان خودروهایی تشکیل می دهند که از این سوخت استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح توزیع الکترونیکی توزیع گاز مایع در ساوه باعث ساماندهی و نظارت بهتر بر این محصول است و جامعه هدف و مصرف کننده واقعی نیز شناسایی خواهد شد.

به گفته او، در شرایطی که شاهد شیوع موج دوم کرونا در ساوه هستیم، هرگونه فعالیتی که در راستای توسعه دولت الکترونیک باشد مورد اقبال جامعه است و توزیع سیلندرهای گاز با استفاده از این شیوه ضمن حذف تبادل پول کاغذی و رفع صف های طولانی و نامتناسب با پروتکل های بهداشتی، سبب می شود که خانوارهای نیازمند با سهولت بیشتری به این فرآورده دسترسی پیدا کنند.

فرماندار ساوه با بیان اینکه استفاده خودسرانه خودروها از گاز مایع مورد تایید مراجع استاندارد نیست، اظهار داشت: با اجرای کامل پروژه توزیع الکترونیک گاز مایع، دیگر شاهد مکان هایی برای سوختگیری با روش های خطرساز برای این وسایل نقلیه در شهر نخواهیم بود و صاحبان خودروها ناگزیرند یا از بنزین استفاده کنند و یا از طریق ثبت نام و استفاده از تسهیلات رایگان شرکت نفت برای دوگانه سوز کردن استاندارد وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی افزود: مالکان این خودروها که تحویل سوخت به آنها محدوتر شده، در روزهای اخیر و در پی اعلام الکترونیکی شدن توزیع گاز مایع، با سیلندرهای گاز و در قالب مصرف کننده واقعی در صف دریافت این کالا قرار می گیرند در حالی که هدف آنها تامین سوخت برای وسیله نقلیه شان است و این کار باعث می شود که حق مصرف کننده های واقعی و خانوارها و صنایع نیازمند به گاز مایع تضییع شود.

معاون استاندار مرکزی گفت: اکنون سهمیه ۲ تاسیسات پرسی و بوتان گاز ساوه همانند قبل تامین می شود و اولویت توزیع نیز با خانوارهای بدون گاز و صنایع می باشد که هیچکدام از این اقشار نیازی به تشکیل صف ندارند و گاز مورد نیاز آنها از سوی نمایندگی های تاسیسات در محل تحویل و تامین می شود.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع، این محصول صرفا به خانوارها و اصنافی که به گاز طبیعی دسترسی ندارند قابل تحویل خواهد بود و هر یک از افرادی که در صف گاز می ایستند، در صورتی که نیازمند واقعی به این محصول هستند باید با ثبت نام در سامانه سدف (سامانه درخواست فراورده های نفتی) تقاضای خود را ثبت کرده تا پس از استعلام سیستمی از شرکت گاز مبنی بر گازکشی نبودن محل نسبت به تامین گاز مایع در محل برای آنها اقدام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی