آغاز مطالعات ساخت ورزشگاه ۱۵ یا ۲۰ هزار نفری در ساوه | ساوه نار یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۴:۲۴:۵۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

حامد توکلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری ساوه نار اظهار کرد: شهرستان ساوه به عنوان دومین شهر مهم استان مرکزی مرکزی از لحاظ سرانه ورزشی در جایگاه مناسبی نیست و باید با ایجاد اماکن ورزشی جدید این سرانه را افزایش داد. 

وی افزود: از دو سال گذشته تاکنون سرانه ورزشی شهرستان از ۶۹ صدم سانتیمتر با افتتاح تعدادی از پروژه‌های ورزشی مانند زمین چمن روستای باغشیخ، سالن ورزشی روستای قره چای، زمین چمن فجر ساوه و … به ۷۵ صدم سانتی متر به ازای هر فرد رسیده است که از سرانه استان و کشور فاصله دارد. 

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه از آغاز مطالعات برای ساخت یک ورزشگاه در ساوه خبر داد و گفت: در لیست پروژه‌های ارائه شده به فرمانداری ساوه مطالعات ساخت یک ورزشگاه مجهز ۱۵ یا ۲۰ هزار نفری در نظر گرفته شده است که درحال حاضر در حال بررسی و نقشه کشی مطالعاتی هستیم تا بتوان بعنوان پروژه ملی آن را اجرا کرد.

توکلی با تاکید بر اینکه شهر ساوه نیاز مبرم به یک ورزشگاه مجهز دارد، تصریح کرد: ورزشگاه شهید چمران ساوه بدلیل مجاورت با منازل مسکونی توان ارتقا بیشتر ندارد بنابراین ایجاد یک ورزشگاه در منطقه‌ای خوش آب و هوا که در خور شان مردم ورزش دوست ساوه باشد یکی از برنامه‌های اصلی این اداره است. 

وی خاطرنشان کرد: ورزش شهر ساوه بدون داشتن ورزشگاه جدید چندمنظوره در آینده به بن بست خواهد خورد و پیشرفت قابل قبولی را تجربه نخواهد کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه همچنین از افتتاح نخستین مجموعه ورزش‌های هوایی در شهر ساوه خبر داد و بیان کرد: با افتتاح این مجموعه که در جاده قدیم ساوه – سلفچگان قرار دارد ورزش‌هایی همچون پالاگلایدر و گلایدر قابل انجام خواهد بود همچنین راکبان موتور سنگین می‌توانند از باند ۱ کیلومتری این مجموعه برای موتور سواری استفاده کنند. 

توکلی در پاسخ به سوالی در خصوص پلاک گذاری موتورهای سنگین گفت: هماهنگی‌هایی با نیروی انتظامی در خصوص پلاک گذاری موتورهای سنگین صورت گرفته بود اما بدلیل نبود یک مکان مشخص برای تردد این موتورها این امر میسر نبود لذا با افتتاح این مجموعه موتور سواران می‌توانند با عضویت در هیئت موتورسواری اقدام به اخذ پلاک کنند.

وی با اشاره به وضعیت تیم‌های فوتبال و فوتسال حاضر در مسابقات کشوری اظهار کرد: تیم فوتسال سن ایچ ساوه که از مدعیان لیگ برتر فوتسال کشور است در حال حاضر تمرینات خود را آغاز کرده و به طور منظم آن را دنبال می‌کند و در تلاش است تا بار دیگر خود را مدعی قهرمانی در لیگ برتر نشان دهد.

توکلی گفت: تیم فوتسال شهرداری ساوه هم که در لیگ دسته اول است متاسفانه مثل سال گذشته بلاتکلیف است و ادامه این روند تنها باعث کسب نتایج ضعیف و یا سقوط به لیگ‌های پایین تر است لذا می‌طلبد مسئولان شهرداری ساوه با استفاده از تجربیات اداره ورزش و جوانان به احیای این تیم که سالیان قبل در لیگ برتر بود کمک کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه در خصوص آخرین وضعیت تیم خوشه طلایی گفت: باتوجه به اینکه این تیم در بخش خصوصی فعالیت می‌کند و در حال حاضر شرکت خوشه طلایی ثنا با مشکلات عدیده مالی روبرو شده ممکن است همین مشکلات مالی ضربه‌ای به پیکره این باشگاه وارد کند. 

توکلی افزود: مدیریت خوشه طلایی ساوه علیرغم همه کاستی‌های موجود تا امروز تیم را زنده نگه داشته اما مدیریت تیم تصمیم دارد در صورت ادامه این روند امتیاز تیم را برای حفظ و بقا باشگاه به شهر دیگری واگذار کند. 

وی خواستار حمایت شرکت‌های صنعتی از ورزش ساوه شد و گفت : شرکت‌های صنعتی ساوه میتوانند با سپردن بخشی از تبلیغات خود به این تیم ضمن حفظ این سرمایه ارزشمند، گام بزرگی در قهرمان پروری در این شهر بردارند چراکه ورزشکاران این شهر از استعداد بالایی برخوردار بوده و در صورت فراهم بودن امکانات قطعا نتایج قابل قبولی را در رشته های مورد نظر خود کسب می‌کنند.

حامد توکلی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا در حوزه ورزش اظهار کرد: در مدت شیوع بیماری کرونا بسیاری از باشگاه‌ها تعطیل و در حالت نیمه ورزشکستگی قرار گرفته‌اند و چندین باشگاه و رشته ورزشی نیز فعالیتشان به طور کامل متوقف شده است. 

وی تصریح کرد: رشته‌هایی مانند کشتی، شنا، ورزش‌های رزمی و استخرها از ابتدای شیوع کرونا تا امروز تعطیل بوده‌اند و سایر رشته‌ها نیز که امکان فعالیت داشته‌اند بدلیل عدم استقبال خانواده‌ها از ترس ابتلا به کرونا وضعیت مناسبی را ندارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه کنترل و نظارت بر باشگاه‌های سطح شهرستان بصورت دقیق انجام می‌شود، عنوان کرد: بازرسان این اداره در راستای اجرای دستورات ستاد مبارزه با کرونا فعالیت باشگاه‌ها را تحت نظر داشتند که طی این مدت برخی باشگاه‌ها بدلیل تخلف پلمب شده، اخطار گرفته و یا به کمیته انضباطی استان معرفی شده‌اند.

توکلی به کمبود نیروی انسانی در این اداره نیز اشاره‌ای داشت و گفت: در حال حاضر این اداره یک نیروی بومی داشته و به دلیل عدم وجود کارمند خانم دچار مشکلاتی در زمینه ورزش بانوان و یا بازرسی از باشگاه‌های بانوان شده است.

وی افزود: در بخش اعتبارات نیز خوشبختانه فرمانداری ساوه اعتبارات خوبی را در سال جاری برای این اداره اختصاص داد اما متاسفانه تاکنون تنها یک پنجم این میزان اعتبار تخصیص یافته لذا برای پیشبرد اهداف ورزشی در شهرستان نیازمند نگاه ویژه مسئولین در این خصوص هستیم.

وی همچنین از خیرین و شرکت‌های صنعتی خواست برای کمک به ارتقا ورزش این شهر پیش قدم شوند و با سرمایه گذاری در این بخش زمینه شکوفایی استعدادهای جوانان این شهر را فراهم سازند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی