کمک مؤمنانه هدفمند توزیع شود/ بسیج بن بست شکن است | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۰۷:۳۶:۰۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

سردار محسن کریمی ظهر امروز در آیین بهره برداری از پروژه‌ها و اجرای برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان ساوه اظهار کرد: بسیج شجره طیبه و لشگر مخلص خدا را نباید خلاصه و محدود به پایگاه‌های مقاومت و سپاه پاسداران کرد بلکه به گفته مقام معظم رهبری هرکسی که دلش برای نظام و انقلاب بتپد و قدمی برای اعتلای این نظام بردارد بسیجی است.

وی با تأکید بر اینکه مشی و مرام بسیجیان چیزی جز مکتب ناب محمدی نیست اضافه کرد: در این سالیان شاهد بوده‌ایم که هر راهی پیش روی بشر بوده به بن‌بست رسیده و به انحراف کشیده شده لذا معتقدیم که نسخه نجات‌بخش بشر دین مبین اسلام و احیای اسلام ناب است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان با تأکید بر اینکه امروز کارکرد فرهنگ بسیج در همه‌جا به خوبی قابل رؤیت است افزود: فرهنگ بسیجی هرکجا نهادینه شد و جمعیت و مردم نیز با این فرهنگ امور خود را پیش بردند حتی با دستان خالی نیز به پیروزی و موفقیت‌هایی دست یافتند.

وی تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی را تقویت روحیه و فرهنگ بسیج عنوان کرد و گفت: ماهیت بسیج بن‌بست شکنی و فرصت سازی از محدودیت‌ها حتی با دستان خالی است لذا امروز که هم در جنگ پنهان و هم در جنگ آشکار هستیم وظیفه داریم با لبیک گفتن پا به میدان بگذاریم و در حد توان این روحیه را در جامعه تقویت کنیم.

سردار کریمی در ادامه به اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در استان اشاره کرد و افزود: در این طرح از توان و ظرفیت همه افراد از جمله ائمه جماعات، مردم و اهالی محل، مواکب و هیئت بهره‌مند خواهیم شد تا در کنار هم بتوانیم محلات خود را مورد رصد قرار بدهیم و در قالب یک مجموعه قرارگاهی مشکلات محله را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: در این طرح محلات باید به خوبی مورد پایش قرار بگیرند و نیروهای این قرارگاه که شامل کمیته‌های مختلفی نیز است با انجام دادن امور خانواده درگیر این بیماری و جلوگیری از تردد غیرضرور افراد مبتلا و قرنطینه در منزل از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری نمایند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان با تأکید بر اینکه بسته‌های کمک مؤمنانه باید هدفمند توزیع شود تصریح کرد: مساجد ما در محلات باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم را جذب خود کنند و به‌قدری توانمند باشند که خاستگاه مردمی باشند و مردم نیز بدانند که مسجد محله‌شان می‌تواند بخشی از نیازهای آنان را برطرف سازد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز در این برنامه از تشکیل و راه‌اندازی ۲۵ قرارگاه سلامت محله محور در سطح شهر ساوه خبر داد و گفت: کمیته‌های تشکیل شده ذیل این قرارگاه شامل کمیته حمایت، مراقبت، نظارت و پایش و همچنین کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی هستند که وظایف خود را در این خصوص انجام خواهند داد.

دستجانی تصریح کرد: کمیته مراقبت وظیفه شناسایی و مراقبت از بیماران کرونایی، ضدعفونی محلات و غربالگری را بر عهده‌دارد، کمیته نظارت و پایش با تشکیل تیم آمران سلامت در خصوص امر به معروف استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت می‌کند، کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی نقش امیدافزایی و نشاط اجتماعی و اطلاع‌رسانی نکات بهداشتی را عهده‌دار هستند و کمیته حمایت نیز نسبت به شناسایی نیازمندان محله، جذب خیرین و تداوم کمک مؤمنانه اقدام خواهد نمود.

وی افزود: مجموع تلاش‌ها در این طرح همگانی این است که همه مردم با توجه به فراگیری کرونا با عزم و همت جدی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به قطع زنجیره تلاش کنند تا به امید خدا کرونا را هم شکست دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه از آمادگی بسیجیان ساوه برای کمک به ریشه‌کنی این ویروس خبر داد و گفت: بسیج منطق و فکری است که وقتی با عمل ترکیب می‌شود حادثه‌های بزرگی خلق می‌کند، بسیج لشگر انقلاب و کلید طلایی حل مسائل انقلاب است لذا امیدواریم بتوانیم در طرح شهید سلیمانی مشکل موجود را به دستان پربرکت بسیج حل کنیم.

وی همچنین از توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در حاشیه این مراسم خبر داد و گفت: هریک از بسته‌های تهیه شده ارزشی بالغ‌بر ۳۰۰ هزار تومان دارد که بین نیازمندان شناسایی شده در این منطقه توزیع خواهد شد. همچنین ۴ سری جهیزیه نیز به زوجین نیازمند اهدا خواهد شد

به گزارش فارس در پایان این برنامه فرمانده سپاه روح‌الله استان از غرفه‌های قرارگاه جهاد، سلامت و بهداشت شهید ناصری بازدید به عمل آورد و از تعدادی از بسیجیان نمونه شهرستان نیز تجلیل شد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی