مهم ترین مشکل معلولان دیده نشدن در جامعه است / مناسب سازی معابر شهری از مهم ترین خواسته هاست | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۱۱:۱۱:۰۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

سوم دسامبر با عنوان روز جهانی معلولان در تقویم ملل مختلف , بهانه ای است برای بررسی مشکلات و مسائل این اقشار که شاید به واسطه مشکلاتشان آنگونه که باید در جامعه دیده نمیشود و این روز به منظور ارتقای آگاهی از معضلات و مشکلات آنان , تلاش برای احقاق حقوق مدنی و منزلت اجتماعی آنها و تاکید بر حذف تبعیض علیه آنها برای معلولین نام‌گذاری شده است .

مسئول انجمن معلولین نخاعی , جسمی و حرکتی شوق حضور ساوه به مناسب روز معلولین در گفتگو با ساوه نار , به تحت پوشش بودن ۹۰ معلول در این انجمن حمایتی خبر داد و گفت : انجمن شوق حضور با هدف حمایت از این قشر از سال ۹۶ تاسیس و از ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۹۷ فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرد .

حمید بلالی افزود : این انجمن در زمینه های حمایتی از جمله ازدواج , اشتغال , مسکن , درمانی و ورزشی , توانبخشی , مناسب سازی معابر شهری و منازل معلولان , آموزش ها و کلاس های مختلف و همچنین توزیع بسته های معیشتی و حمایتی فعالیت میکند .

وی با تاکید بر اینکه اکثر معلولان جسمی حرکتی مشکلات خاص خودشان را دارند تصریح کرد : مهم ترین مشکل معلولان دیده نشدن در جامعه به واسطه عدم حضورشان در اجتماعات است که یکی از دلایل آن به عدم مناسب سازی معابر شهری و نبود امکانات برمیگردد .

بلالی تهیه وسیل حمل و نقل عمومی مناسب را یکی از خواسته های معلولان دانست و گفت : وسیله ای مانند اتوبوس برای معلولان در ساوه مناسب سازی نشده اما شهرداری قول هایی در خصوص تهیه زیرساخت های لازم برای استفاده معلولان از اتوبوس داده که امیدواریم محقق شود .

مدیر انجمن شوق حضور افزود : معلولان جسمی حرکتی و نخاعی نیاز مبرم به رمپ مناسب , بالابر و حضور دائمی یک فرد در کنارشان برای خروج از منزل دارند که بعد از همه این اتفاقات با مشکلات شهری نظیر پل های نامناسب , جوی های آب , جداول غیر استاندارد و امثالهم مواجه میشوند که همین امر حضور معلولان را در جامعه سلب میکند .

وی اضافه کرد : متاسفانه در برخی مراکز پزشکی , آزمایشگاه ها , مراکز خرید , اماکن مذهبی , مکان های تفریحی و … مناسب سازی برای معلولین صورت نگرفته که در جلسه با مسئولین نیزز به اطلاع آنها رسانده میشود اما متاسفانه زمانی که قرار است مصوبات به مرحله اجرا درآید نبود بودجه , مشکلات کرونایی و … بهانه ای برای عدم اجرا میشود.

حمید بلالی نبود بیمه مناسب بخصوص بیمه تکمیلی را از مهم ترین مشکلات این قشر دانست و افزود : باتوجه به اینکه هزینه های درمان برای این قشر سنگین است لذا این امر مشکلات ما را دو چندان کرده اما با اقداماتی که موسسه انجام داده و تعاملی که با پزشکان و آزمایشگاه ها داشته توانسته تخفیفات مناسبی را برای این قشر فراهم کند.

مدیر انجمن شوق حضور با تاکید بر اینکه دیده نشدن معلولان باعث حل نشدن مشکلاتشان است تصریح کرد : جامعه ما به سمت سالمندی در حال حرکت است و مشکلات ایاب و ذهاب و مناسب سازی ها علاوه بر اینکه میتواند کمک حال معلولین باشد , برای سالمندان نیز مناسب خواهد بود لذا باید نگاهی کلی و کارشناسانه برای این امر داشته باشیم تا فقط برای رفع مسئولیت اقدام نشود .

وی به مشکلات معیشتی معلولان جسمی حرکتی نیز اشاره ای داشت و عنوان کرد : متاسفانه این افراد از نظر اشتغال مشکلات بسیار زیادی دارند ضمن اینکه قانون ۳ درصد به کارگیری معلولین در ادارات به درستی اجرایی نمیشود بنابراین عدم اشتغال و فراهم شدن کار مناسب این افراد طبیعتا مشکلات معیشتی را نیز به همراه خواهد داشت .

بلالی بر لزوم ارتقا فرهنگ جامعه در برخورد با معلولان تاکید داشت و عنوان کرد : به معلولین نباید با دید رحمانی و دلسوزی نگاه کرد بلکه یک معلول را باید بعنوان فردی که حق زندگی و شهروندی دارد نگاه کرد و این خواسته کمی است که این قشر از مردم دارد .

مدیر انجمن معلولین جسمی , حرکتی و نخاعی شوق حضور به عدم جذب مناسب خیرین در این حوزه اشاره ای کرد و گفت : خیرین ساوجی که به حق در امور خیر همواره پیش قدم بوده و هستند به سمت سایر مراکز جذب شده اند و این مرکز که به تازگی تاسیس شده نتوانسته خیرین زیادی را جذب کند.

وی نبود یک ساختمان و مکان مناسب برای انجمن را از مهم ترین مشکلات این موسسه حمایتی دانست و گفت : با ساخت این مرکز توانستیم معلولان را از خانه خارج کنیم و با فراهم کردن دورهمی های دوستانه علاوه بر بررسی و تلاش برای رفع مشکلات , ساعاتی را به خوبی کنار هم گذراندیم لذا خواسته اعضا فراهم شدن یک مکان مناسب است تا بتوانیم علاوه بر تهیه امکانات پزشکی و درمانی در آن , زمینه اشتغال و درامد زایی را برای آنان فراهم کنیم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی