سالانه بیش از ۱۳ میلیارد تومان هزینه نظافت شهری ساوه می شود | ساوه نار چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۵:۰۷:۱۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

سید مهدی حسینی شهردار ساوه در جلسه کمیته اجرایی شهرداری، گفت: روزانه حدود ۱۳۰ تن زباله در سطح شهر ساوه تولید می شود که برای جمع آوری و دفع آن سالانه حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس هزینه جمع آوری زباله و نظافت شهری برای هر خانوار شهری ماهانه حدود ۱۷ هزار تومان و سالانه حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت پسماند شهری در ایران، از مسایل اصلی شهرداری‌های سراسر کشور محسوب می‌شود و هزینه قابل توجهی را بر مدیریت شهری تحمیل می‌کند لذا اهمیت حفظ محیط زیست و بهداشت جوامع شهری ایجاب می‌کند که شیوه هایی جهت کاهش و کنترل تولید پسماند و و حجم آن صورت پذیرد.

حسینی اظهار داشت: پسماند، ثروتی پنهان و ارزشمند است که اگر با شیوه هایی استاندارد، کارآمد و صحیح به چرخه بازیافت بازگردد، ارزش اقتصادی زیادی پیدا می کند و امروزه کشورهای توسعه یافته، سیاست گذاری های دقیقی برای بازیافت انواع پسماند دارند و آن را منابع و ذخایری مهم می دانند که می تواند تحولات خوبی در بحث اقتصادی، به وجود بیاورد.

وی گفت: در این کشورهای توسعه یافته، علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی میان شهروندان، در زمینه طرح های پژوهشی و ارائه ایده های علمی و خلاقانه و به کار گیری روش های دانش بنیان در تبدیل زباله به ثروت نیز موفق بوده اند.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم و برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و آموزشی به منظور ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و … هزینه‌های مدیریت پسماند را به حداقل کاهش داده و از مخاطرات زیست محیطی جلوگیری کنیم.

حسینی در ادامه بیان داشت: یقیناً افتخاراتی که شهر ساوه در ایام شیوع کرونا در امر پاکیزگی، نظافت و سلامت کسب نموده است حاصل تلاش، خدمت بی منت و زحمات پاکبان عزیز است.

وی رعایت پاکیزگی و نظافت شهر از سوی شهروندان را نوعی قدردانی از زحمات پارکبانان دانست، افزود: انتظار از مردم این است که مراعات پاکبان ها را کنند چون اگر زباله ای در شهر ریخته شود سلامت پاکبان ها به خطر خواهد افتاد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی