لزوم شارژ انبارهای امدادی در استان / مانور لحظه صفر در ساوه نمره قابل قبول گرفت | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۰۷:۰۷:۵۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

علیرضا محمودی ظهر امروز در حاشیه مانور لحظه صفر با سناریوی وقوع زلزله در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سنجش میزان آمادگی جمعیت هلال احمر و اعضای کارگروه مدیریت بحران تصمیم به برگزاری یک مانور زلزله در یک ساعت خارج از وقت اداری و در آخرین روز هفته در شهرستان ساوه گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه وقوع حادثه زمان نمی‌شناسد افزود: در این راستا اعلام وقوع یک زلزله فرضی به بزرگی ۵.۸ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین در روستایی واقع در ۵ کیلومتری شهرستان ساوه در ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه اعلام شد که در نخستین اقدام کارگروه مدیریت بحران در محل فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: با برگزاری مانور دور میزی در فرمانداری ساوه و حضور فعال اعضا، وظایف هر گروه ابلاغ شد که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن اردوگاه مانور زلزله در هلال احمر ساوه برپا و همه اعضا نیروهای خود را آماده انجام عملیات کردند. 

محمودی با تقدیر از حضور چشمگیر داوطلبان جمعیت شهرستان در هر سه حوزه داوطلبی، جوانان و امداد و نجات گفت: نجاتگران و امدادگران تخصصی در همه بخش‌ها خصوصاً سیلاب، آوار و کوهستان نیز با تجهیزات کامل در این مانور حضور یافتند.

وی ایران را یکی از کشورهای بلاخیز منطقه دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود لجستیکی و انسانی خود را برای مقابله با حوادث و بلایایی طبیعی آماده نگه‌داریم و باید هرچند وقت یک بار به این شکل نیروها را محک بزنیم تا میزان آمادگی آنان را بررسی کنیم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم شارژ انبارهای امدادی تأکید کرد و گفت: با توجه به حوادث رخ داده اخیر در کشور ذخیره انبارها کاهش یافته اما خوشبختانه در دوره مدیریت فعلی جمعیت بر شارژ اقلام انبارها تأکید شده اما در حال حاضر اقلام موجود با استانداردها همخوانی ندارد و باید برای شارژ آنها اقدام لازم صورت پذیرد. 

محمودی همچنین خواستار رصد و واکاوی دلایل عدم حضور بیشتر نیروهای داوطلب در این مانور شد و عنوان کرد: در سیستم داوطلبان اعضای موجود بسیار بیشتر از افراد حاضر در مانور امروز بودند لذا باید به‌صورت دقیق چرایی عدم حضور آنها مورد بررسی قرار بگیرد. 

وی با تأکید بر اینکه داوطلبان جمعیت چیزی جز احترام از مسئولان جمعیت نمی‌خواهند تصریح کرد: این افراد نه برای پول و نه برای نام و مقام و جایگاه داوطلب شده‌اند لذا باید با احترام گذاشتن به آنان رغبت بیشتری برای حضور داوطلبان در فعالیت‌های عام‌المنفعه فراهم کنیم.

در این مانور که در محوطه جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه برگزار شد گروه‌های مختلفی اعم از پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، هلال احمر و… با تجهیزات و امکانات لازم برای امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی حضور یافتند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی