هر شهروند ساوجی در شبانه روز ۲۱۰ لیتر آب مصرف می کند | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۲:۴۷:۰۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سعید طاعتی در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر ساوه از تصفیه خانه آب شرب شهرستان بیان داشت: تصفیه خانه آب شهرستان ساوه با هدف تامین آب سالم و پایدار جهت شهر ساوه با توجه به روند افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش مصرف آب و با عنایت به روند خشک شدن منابع آب زیرزمینی در این شهرستان و همچنین وجود سد الغدیر در این شهرستان در زمستان سال ۱۳۹۳ مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این تصفیه‌خانه با در زمینی به مساحت هفت هکتار در مجاورت سد الغدیر و فاصله ۲۰ کیلومتری با مرکز شهرستان واقع شده که نقش موثری در بهره برداری از آب های زیر زمینی شهرستان داشته است و جمعیت کل تحت پوشش شبکه آبرسانی بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر می باشد.

طاعتی یادآور شد: این طرح شامل خط لوله ۷۰۰ متری به طول ۳۷ کیلومتر و تصفیه خانه به ظرفیت ۱۱۵۰ بر ثانیه در دو مدول است که هم اکنون با ظرفیت ۵۷۵ لیتر بر ثانیه در مدار فعال می باشد که هزینه نگهداری و بهره برداری تصفیه خانه شامل هزینه‌های مصرفی، تامین نیرو، نگهداری و تعمیرات مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و هزینه خرید آب خام از سد نیز سالانه حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می باشد.

وی اظهار داشت: تصفیه خانه ساوه یکی از ظرفیت‌ها و نعمت‌های بزرگ این شهرستان و جزء جدیدترین و به روزترین سیستم ها در تصفیه خانه های پیشرفته کشور است که هم اکنون علی‌رغم وجود تحریم‌ها به فعالیت خود ادامه می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه ادامه داد: این تصفیه‌خانه در سال ۹۳ به لحاظ کیفی سازی دارای جایگاه ۵۷ در کشور بود که با اقدامات انجام شده هم اینک توانسته به جزء ۶ تصفیه خانه برتر تبدیل شود و تلاش می کنیم که به جایگاه سه تصفیه خانه برتر کشور دست یابیم.

وی گفت: تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان شهرستان به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه است تا در زمینه مدیریت مصرف و تامین آب پایدار شهرستان این شرکت را یاری کنند.

طاعتی با بیان اینکه آب یکی از نیازهای حیاتی شهر ساوه است، تصریح کرد: با وجود مخزن پنج هزار متر مکعبی تلاش می‌کنیم تا پایان سال دو مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی و یک مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی و در مجموع ۱۱ هزار متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی آب شهر ساوه اضافه کنیم.

وی یادآور شد: افزایش مخازن ذخیره آب شرب شهرستان موجب خواهد شد تا در مواقع قطع برق این مخازن بتوانند مدت زمان بیشتری (حدود ۱۰ ساعت) آب شهر را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه با بیان اینکه هم اینک آب مصرفی شهر ساوه ۷۵۰ لیتر بر ثانیه است که ۳۰ درصد آن پرت می شود، افزود: شهروندان ساوه سالانه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب مصرف می کنند که سرانه مصرف آب هر فرد در شبانه روز در این شهر ۲۱۰ لیتر می باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی