فعالیت استان مرکزی در حوزه محیط زیست قابل قبول است | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۰۷:۲۳:۴۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مسعود تجریشی در جریان بازدید از یک واحد صنعتی در شهر ساوه , پایداری صنایع را منوط به اهمیت آنها به موضوعات محیط زیستی دانشت و گفت : کشور برای اشتغال و توسعه نیاز به فعالیت صنایع دارد اما صنایع هم برای پایداری خود باید به موضوعات محیط زیستی اهمیت ویژه ای قائل شوند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی بعنوان قطب صنعت کشور فعالیت خوبی در حوزه محیط زیستی داشته افزود : در حوزه پایش آلودگی هوا قدم های خوبی در استان مرکزی برداشته شده است به طوریکه اراک در گذشته بعنوان یک مرکز آلوده دیده میشد اما اکنون مانند بسیاری از شهرهای صنعتی در برخی اوقات غلطت آلاینده ها بالاست اما این روند رو به کاهش و روز به روز کمتر میشود .

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به مشکلات پساب در کشور نیز گفت : مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که شهرک های صنعتی شکل میگیرد اما تصفیه خانه در آنها ایجاد نمیشود و با رهاسازی پساب در فضای باز برخی از کشاورزان از آن استفاده و باعث بازگشت آلودگی به جامعه میشود .

وی خاطرنشان کرد : افتتاح تصفیه خانه ها در واحدهای صنعتی با توجه به کمبود آبی که در کشور وجود دارد یک قدم مثبت تلقی میشود و انتظار ماهم از مجموعه های بزرگ و صنعتی پیشران این است که در این زمینه فعالیت های خود را گسترش دهند و همکاری لازم را با محیط زیست داشته باشند.

تجریشی افزود : صندوق ملی محیط زیست نیز در راستای اجرا و حمایت از طرح های محیز زیستی در صنایع حمایت های ویژه ای را در دستور کار خود قرار خواهد داد .

گفتنی است با حضور معاون رئیس سازمان محیط زیست کشور , تصفیه خانه شرکت طبیعت در ساوه به بهره برداری رسید که به گفته مدیرعامل این کارخانه ظرفیت این تصفیه خانه در فاز اول ۴۵۰ متر مکعب در شبانه روز خواهد بود که با تکمیل پروژه این میزان به ۸۰۰ متر مکعب خواهد رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی