افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۱:۵۶:۱۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , در طرح نخست کلنگ ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در روستای نورعلیبیک از توابع بخش مرکزی در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع با زیربنا ۱۰۰۰ متر اهدایی یکی از خیران بر زمین زده شد .

این مرکز که قرار است با همت دو تن از خیران با اعتباری در حدود ۲٫۵ میلیارد ساخته شود قرار است اهالی روستای نورعلیبیک و اطراف را تحت پوشش خدماتی خود قرار دهد.

مرکز خدمات جامع سلامت سرداران بعنوان دومین طرح در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع به همت یکی از خیران با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان از محل کمک کمیساریای عالی پناهندگان تا آذرماه سالجاری ساخته خواهد شد و به محل برای خدمت به مهاجرین تبدیل خواهد شد.

افتتاح پایگاه سلامت رجبی شماره ۲ واقع در میدان شهید آوینی ساوه یکی دیگر از طرح های امروز دانشکده بود که در مکانی استیجاری ۱۱۰ متری بالغ بر ۱۲ هزار نفر از اهالی این منطقه را تحت مراقبت بهداشتی و سلامت قرار خواهد داد.

مسئولان در ادامه با حضور در سالن کوثر واقع در خیابان امیرکبیر ساوه مرکز شماره ۲ واکسیناسیون شهر ساوه را مورد بهره برداری قراردادند که با افتتاح این مرکز , ظرفیت واکسیناسیون در ساوه بصورت روزانه حداقل ۱۵۰۰ نفر و حداکثر تا ۳ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد که در مجموع با مرکز شماره ۱ حوزه علمیه تا ۶ هزار دز در روز قابل انجام خواهد بود .

این مرکز با کمک ارگان هایی نظیر شهرداری , دانشکده علوم پزشکی , سپاه و مشارکت بخش صنعتی تجهیز و راه اندازی شده و کمک شایانی به افزایش میزان واکسیناسیون و همچنین کاهش زمان انتظار برای دریافت واکسن خواهد کرد .

افتتاح آزمایشگاه اردوگاه شهید ناصری یکی دیگر از برنامه های امروز بود که با افتتاح این بخش جمعیت ۶ هزار نفری ساکن در اردوگاه اتباع شهید ناصری که جمعیتی آسیب پذیر هستند نیاز به تردد در مسیر سی کیلومتر به ساوه برای آزمایشات خود نخواهد داشت و دسترسی به امکانات برای آنها راحت تر خواهد بود.

به گفته مسئولان دانشکده مرکز تعذیه و روانشناسی اردوگاه نیز تا عید غدیر خم در این اردوگاه راه اندازی خواهد شد .

بازدید از مرکز جامع سلامت شهرک فجر آخرین برنامه امروز مسئولان بود که به گفته مسئولان دانشکده این مرکز در دو بخش مرکز خدمات جامع سلامت و اورژانس ۱۱۵ در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و زیربنا ۱۱۰۰ متر در دو طبقه با همت دکتر علی جراحی زاده خیر ساوجی ساکن آمریکا ساخته خواهد شد .

اعتبار پیش بینی شده برای اتمام این طرح که از عید مبعث سال گذشته آغاز شده ۶ میلیارد تومان بوده که ۴ میلیارد آن توسط خیر و مابقی از محل درآمدهای دانشکده تامین خواهد شد تا جمعیت ۳ هزار نفری منطقه را تحت پوشش قرار دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی