ساوه , شهری بدون سینما | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۱:۱۷:۴۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , در شهری که تاریخچه ساخت سینما در آن به سال ۱۳۴۰ برمیگردد و بخاطر نبود شبکه برق سراسری از چند ژنراتور برای تامین برق آن استفاده میشد امروزه با گسترش تکنولوژی و همچنین تولید ثروت در این شهر متاسفانه نشستن بر روی صندلی سینما برای مردم این شهر به یک کابوس تبدیل شده است .

قدیمی ترین سینما ساوه که سینما فلسطین نام داشت در سال های نخست دهه ۷۰ به دلیل قرار گرفتن در طرح تعریض خیابان برای همیشه به خاطرات سپرده شد و هلال احمر شهرستان ساوه نیز که دارای یک سالن نمایش بود برای اخذ پروانه بهره برداری سینمایی از اداره کل ارشاد استان موفق نبود .

بعد از آن مسئولان اداره ارشاد ساوه وارد گود شدند و سالن آمفی تئاتر یکصد نفره کتابخانه عمومی ارشاد را در ساعات عصر برای نمایش فیلم با تنها دستگاه آپارات خریداری شده اختصاص دادند اما به دلایل مختلف رضایتمندی مردم ساوه را به همراه نداشت و عمر این کار نیز به پایان رسید .

اما اکنون که در سال ۱۴۰۰ قرار داریم همچنان معضل سینما در ساوه بعنوان یک فقر فرهنگی نمایان است و تلاش های صورت گرفته برای ساخت سینما جدید هم تا کنون بی نتیجه بوده است .

مدیر تنها سالن اکران فیلم در ساوه در گفتگو با خبرنگار فارس گفت : سینما فعلی ساوه که در اصل سالن نمایش بوده در سال ۱۳۹۴ با اکران فیلم محمد رسول الله (ص) و با حضور مجید مجیدی کارگردان مطرح این فیلم فعالیت خود را آغاز کرد که به استقبال خود مردم روبرو شد .

علی الوانی با بیان اینکه شهر ساوه نیاز به یک یا چند سالن سینما دارد گفت : شهرستان ساوه بعنوان قطب صنعت کشور روز به روز در حال افزایش جمعیت است و ساخت سینما و پردیس سینمایی بیش از پیش در آن احساس میشود , موضوعی که تیرماه ۱۳۹۸ نیز آغاز شد اما تاکنون بی نتیجه مانده است .

وی افزود : علیرغم امضاء تفاهم نامه و مشخص شدن زمین برای ساخت پردیس , تاکنون این امر محقق نشده و مردم این شهر همچنان چشم انتظار عملیاتی شدن آن هستند .

الوانی در ادامه شیوع ویروس کرونا را یکی از تهدیدات ورشکستگی سینما دانست و گفت : متاسفانه در حدود ۲ سال از آغاز شیوع بیماری کرونا , حمایتی از سینما ها نشد و عملا از اسفند ماه ۹۸ سینما از سبد تفریحی مردم حذف و بیشترین لطمه را به خود دیده است .

وی خاطرنشان کرد : ارتباط و عدم رعایت فاصله اجتماعی افراد در بازار , اتوبوس ها , تاکسی , سالن های ورزشی و … بسیار بیشتر از سالن های سینمایی است که هم تهویه مناسبی دارند و هم فاصله اجتماعی را رعایت میکنند بنابراین میتوان با تعریف پروتکل های مناسب اجازه فعالیت سینما ها را صادر کرد .

مدیر سینما ساوه در پاسخ به این سوال که پیشرفت تکنولوژی و ظهور برنامه های اجتماعی و پلتفرم های فراوان تاثیر در حضور مردم در سینما داشته یا خیر گفت : طبیعتا این موارد در حضور فیزیکی افراد در سینما تاثیرگذار بوده اما دیدن فیلم در سینما لذت های خاص خود را دارد و خیلی از افراد هنوز علاقه دارند تا بصورت تکی یا گروهی فیلم مورد علاقه خود را در سینما تماشا کنند.

وی لازمه حضور مردم در سینماها ساخت فیلم های مناسب و با کیفیت دانست و افزود : علاوه بر دیدن فیلم در یک سینما , از این مکان بعنوان مکانی تفریحی نیز میتواند یاد کرد که باعث تقویت روحیه افراد میشود چراکه تجربه ثابت کرده تماشای فیلم , فوتبال یا موارد دیگر بصورت دسته جمعی باعث تزریق شادی در آن جمع و گروه میشود.

الوانی با بیان اینکه با وجود نفوذ تکنولوژی در خانه ها اما سینما حذف شدنی نیست گفت : تماشای فیلم همواره لذت بخش است اما لذت دیدن فیلم در یک تلویزیون کوچک با یک پرده سینمایی بزرگ و در جمع تفاوت های فراوانی دارد .

وی در پایان با قدردانی از حمایت های اداره کل ارشاد استان و ساوه در مدت زمان تعطیلی سینما ساوه ابراز امیدواری کرد که با ریشه کن شدن بیماری کرونا و اندیشیدن تدابیر مناسب مردم دوباره به سینماها بازگردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز با گرامیداشت روز سینما گفت : قرارداد ساخت پردیس سینمایی ساوه تیر ماه ۱۳۹۸ با حضور معاون توسعه امور در فرمانداری امضا شد و قول هایی جهت کمک بلاعوض و همچنین تجهیز آن داده شده بود .

حسین محمودی فر افزود : قرار بود به شهرستان هایی که پروژه سینما امید را آغاز کنند تسهیلات ویژه ای پرداخت شود که متاسفانه علیرعم وعده های داده شده و تعیین زمان جهت ساخت , این پردیس همچنان در مرحله گودبرداری باقی مانده است .


وی با بیان اینکه پیگیری های صورت گرفته تا این لحظه بی نتیجه بوده گفت : شهرداری ساوه بعنوان مجری همچنان بدنبال سرمایه گذار برای این طرح است و همین امر زنگ خطری است که اعتبار در نظر گرفته شده برای شهر ساوه را به شهر دیگری تخصیص دهند.

رئیس اداره ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد : شهرستان ساوه با جمعیت رو به رشد خود نیاز مبرمی به چند سینما دارد و امیدواریم پیگیری های اداره کل و فرمانداری در پایان منجر به ساخت این پردیس و افزایش شاخص های فرهنگی در این شهرستان شود

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی