تمرکز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر طرح احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۲:۱۸:۰۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام حسن نوروزی در جریان بازدید از شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه از اجرای این طرح در دستگاههای قضائی در سراسر کشور خبر داد و گفت : در راستای اجرای این طرح از دستگاه های قضایی کشور در همه استان های کشور خواسته شده که از پلمب واحدهای تولیدی ورشکسته خودداری کرده و از مصادره دستگاهها و ماشین آلات خطوط تولید خودداری کنند .

وی افزود : هرگونه تصمیم گیری در این خصوص باید با پیگیری ادارات کل صمت و با نظر مقام عالی قضائی و سیاسی هر استانی صورت گیرد و اقدام خارج از چارچوب نباید انجام شود .

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس خاطرنشان کرد : این انتظار از نظام قضائی کشور میرود که اجازه ندهند به محض تشکیل یک پرونده با موضوع ورشکستگی واحدهای تولیدی ، بلافاصله توسط شعب دادگاه اقدام به پلمب کارخانه و مصادره کردن ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید صورت بگیرد و بعنوان مثال نباید یک کارخانه با ارزش ریالی هزار میلیاردی بابت ۱۰ میلیارد بدهی پلمب و مصادره شود.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه دستگاههای قضائی مکلف خواهند شد تا در یک فرآیندی که برای آن طراحی شده است با نظر استاندار، رئیس کل دادگستری استان، مدیر کل صمت تصمیم گیری لازم را در این خصوص انجام دهند گفت : نباید واحدهای تولیدی و صنعتی صرفا با نظر دادگاه تعطیل شود چرا که تعطیلی بی مورد و بدون کارشناسی منجر به بیکاری نیروی های کار شده و تبعات اقتصادی و اجتماعی برجای خواهد گذاشت.

وی تقویت مراکز تولیدی و صنعتی را یکی از مهمترین اولویت های کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس برشمرد و عنوان کرد : اجرای این طرح که در قالب تشکیل کمیته هایی به ریاست بنده دنبال می‌شود با سرعت پیگیری خواهد شد تا پس از طرح در کمیسیون قضائی در صحن علنی مجلس به تصویب برسد تا صرفا با نظر یک قاضی یا یک شعبه دادگاه ، در خصوص متوقف شدن فعالیت واحدهای تولیدی ورشکسته تصمیم گیری نشود.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به حمایت قاطع قوه قضائیه از بحث تولید و اشتغال اظهار کرد : یکی از رویکردهای کمیسیون قضائی مجلس در سایه حمایت قوه قضائیه ، حمایت از کسب و کارها و رونق تولید با احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد است و با توجه به اینکه کمیسیون قضائی مجلس بدنه دستگاه قضائی برای حمایت از تولید به شمار میرود ، نتیجه آن حمایت قضائی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل خواهد بود .

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع انتقال پایتخت از تهران نیز گفت : با استفاده از ظرفیت شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان (آیلند) موضوع انتقال پایتخت تجاری ایران به این منطقه باید با جدیت دنبال شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد : موقعیت ژئوپولیتیکی سرزمین ایرانیان به لحاظ قرار گرفتن در مرکز کشور و شاهراه مواصلاتی ایران (اتوبان های تهران به ساوه، تهران به قم) و نیز مجاورت با فرودگاه بین المللی حضرت امام (ره) و همچنین خط ریلی کشور ، شرایط مناسبی را برای تبدیل شدن این منطقه به پایتخت تجاری بوجود آورده است.

نایب رییس کمیسیون قضائی مجلس با اشاره به اینکه در اجرای این طرح میتوان وزارتخانه های حوزه کار و اقتصادی کشور نظیر صمت ، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی را میتوان به این منطقه منتقل کرد گفت : با اجرای این طرح پایتخت تجاری ایران در این منطقه شکل خواهد گرفت و این منطقه بعنوان یک منطقه ژئواستاتیکی میتواند به عنوان یک الگو برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در سراسر کشور تبدیل شود و با ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در حوزه های مختلف از جمله تجاری ، اقتصادی، درمانی، دانش بنیان، ورزشی ، فرهنگی و بازرگانی از آن به عنوان یک نماد مستقل در ایران یاد کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی