آرد یارانه ای به نام مردم به کام برخی افراد سودجو | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۲:۳۵:۴۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از روابط عمومی شهرداری ساوه ، جلسه بررسی مشکلات حوزه آرد و نان شهر ساوه با حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، مسوول شرکت غله و خدمات بازرگانی ، مدیر جهاد کشاورزی ، رئیس اتحادیه خبازان و دکتر یوسفیان شهردار در صحن شورای اسلامی شهر ساوه برگزار شد.

احمد حاج امینی رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در این جلسه گفت: شورای شهر فقط شورای شهرداری نیست بلکه ما به عنوان نمایندگان مردم موظفیم در تمامی امور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، خدماتی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و … مشکلات شهروندان را پیگیری نماییم.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر، انتقال و پیگیری مشکلات و انتقادات شهروندان به مسئولان ذیربط را وظیفه خود می داند تا طرح این مشکلات بتواند گامی در جهت رفع آن بردارد و هم اینک نیز بنا بر گزارشات مردمی، مشکلاتی در حوزه آرد و نان شهر مشهود است.

حاج امینی افزود: امروز ما با دعوت از مسئولان این حوزه از آنان می خواهیم که پاسخگو باشند که آیا نظارتی بر نانوایی های سطح شهر وجود دارد؟ و آیا به گفته برخی نانوایان آرد مورد نیاز آنان به موقع تأمین نمی شود؟

وی تصریح کرد: هم اینک با افزایش قیمت برنج در بازار که قوت غالب مردم ا
ست، نگاه مردم این شهر به سمت نان متوجه شده است و نباید اجازه برخی سوء استفاده ها در زمینه آرد یارانه مردم صورت گیرد.

در ادامه این جلسه دیگر اعضای شورای اسلامی شهر ساوه برخی مشکلات نانوایی هایی های شهر از جمله کم فروشی، کیفیت پایین نان، عدم رعایت مسائل بهداشتی، تعطیلی خودسرانه، پایین بودن ساعات پخت نان، عدم ماندگاری نان، استفاده از جوش شیرین، عدم برخورد مناسب برخی نانوایی‌ها با مردم، فروش آرد یارانه ای بصورت آزاد توسط نانوایی ها بنا بر گزارشات مردمی و لزوم استفاده از آرد با کیفیت در شهرستان و … را مطرح کردند.

✅ مسوول شرکت غله و خدمات بازرگانی ساوه: کمبودی در خصوص آرد نداریم

محمد ذاکر مسوول شرکت غله و خدمات بازرگانی ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی در زمینه تامین آرد برای پخت نان در این شهرستان وجود ندارد، گفت: میانگین مصرف آرد در کشور برای هر نفر ۷ کیلو است و سرانه آرد مصرفی در شهرستان ساوه به ازای هر نفر ۸ کیلوگرم می باشد.

وی ادامه داد: نانوایی های شهرستان ساوه برای تامین نان سفره بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان ماهیانه دو هزار و ۲۰۰ تن آرد مصرف می‌کنند.

ذاکر اظهار داشت: هم اینک یک کیسه آرد به صورت یارانه ای با قیمت ۳۴ هزار تومان در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد که قیمت آن در بازار آزاد حدود ۲۵۰ هزار تومان است و این امر زمینه سوءاستفاده در این بخش را فراهم کرده است.


شریفی رئیس اتحادیه خبازان ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه کمبودی برای آرد در شهرستان وجود ندارد، گفت: تغییر سامانه خرید نان موجب ایجاد مشکلاتی در بحث خرید آرد در مقطعی کوتاه به مدت سه تا چهار روز شد و برخی نانوایان نتوانستند به موقع وارد این سامانه شوند.

وی کمبود کارگر نانوایی را یکی از مشکلات نانوایی های شهرستان عنوان کرد و اضافه کرد: هم اینک بسیاری از نانوایی های سنتی شهرستان به دلیل نبود کارگر نانوایی در حال تعطیل شدن هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پخت ۱۰ عدد نان برای نانوا با هزینه های مختلف ۴۲۰۰ تومان درآمد دارد اما این درحالی است که قیمت هر کیلوگرم نان خشک بیش از ۶ هزار تومان می باشد و این امر موجب از بین رفتن انگیزه نانوایان برای پخت نان با کیفیت و مناسب شده است.

شریفی مدیر جهاد کشاورزی ساوه نیز در این جلسه گفت: هم اینک قیمت هر کیسه آرد ۲۵۰ هزار تومان است و اگر این کیسه آرد توسط نانوا با هزینه های مختلف پخت شود مبلغ ۱۸۶ هزار تومان درآمد دارد و این مشکلی است که گاها زمینه سواستفاده را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: در مدت کوتاهی که وظیفه نظارت بر نانوایی ها به جهاد کشاورزی محول شده است ۳۱۱ مورد بازرسی صورت گرفته و ۶۹ پرونده در زمینه های مختلف از جمله کم فروشی، تعطیلی خودسرانه و … تشکیل شده است.

وی ابراز داشت: متاسفانه علیرغم کم فروشی و تخلفات برخی نانوایان هنگام برخورد بازرسان با متخلفان، مردم نیز از نانوایان حمایت می کنند و با این اقدام سبب تضییع حقوق خودشان می شوند.

شریفی افزود: به منظور ساماندهی به وضعیت آرد و پخت نان نانوایی‌ها و جلوگیری از تخلفات احتمالی ، نصب کارتکس از برنامه های در حال اجرا می باشد و انتظار می‌رود شهروندان نیز در صورت مشاهده تخلفات را گزارش کنند.

حجازی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساوه نیز در این جلسه گفت: علیرغم کمبود نیرو در این اداره دو تیم بازرسی در سطح شهرستان فعال است و طی دو هفته اخیر ۹۶ مورد بازرسی در سطح شهرستان از نانوایی ها انجام شد که ۲۸ مورد منجر به تشکیل پرونده گردید.

وی با بیان اینکه اکثر تخلفات این نانوایی ها کم فروشی بوده است، اظهار داشت: نان قوت لایموت مردم است و اجازه سوء استفاده و بازی با سفره مردم را نمی دهیم و یکی از مهمترین برنامه بنده در شهرستان ساوه، ساماندهی وضعیت نانوایی ها می باشد.

حجازی با بیان اینکه مطرح نمودن کمبود آرد توسط هر نانوا کذب است، افزود: هم اینک سرانه به ازای هر نفر ۸ کیلو گرم ماهانه در ساوه توزیع می شود و بزودی تعداد ۴۴ بازرس از بسیج اصناف استان برای نظارت بر نانوایی های شهرستان بکارگیری خواهند شد.

true
true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی