مردم ساوه نگران تامین آب شرب در تابستان نباشند | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۲۰:۱۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , عزت‌اله آمره ای ظهر امروز در جریان بازدید مسئولان از سد ساوه گفت : سد الغدیر ساوه در حال حاضر و به دلیل کاهش بارندگی ها و محدود بودن ورودی روان آب ها به سد . بالغ بر ۳۰ درصد کاهش ذخیره آبی داشته وبه ۱۱۰ میلیون رسیده است .

وی افزود : با توجه به کاهش حجم آب سد , بازگشایی دریچه سد برای باغات دشت آبیاری زهکشی ساوه به حدود ۴۰ میلیون متر مکعب طی ۱۶۰ روز انجام خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان در پاسخ به سوالی در خصوص بارندگی های استان گفت : میزان بارندگی استان تا امروز بطور متوسط ۱۹۲ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان میدهد اما همچنان در بررسی با دراز مدت کاهش ۱۸ درصدی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد : تا رسیدن به متوسط معمول بارندگی در استان حدود ۸۰ میلیمتر فاصله داریم که امیدواریم تا پایان بهار سالجاری با بارش های رحمت الهی این کمبود ها جبران شود .

آمره ای با اشاره به اینکه بارندگی‌هایی که در طول بهار و زمستان اتفاق آنچنان منجر به جاری شدن روان‌آب و سیلاب در رودخانه‌ها نشد گفت : همین امر سبب شد که متاسفانه آورد مخازن سدها در استان مرکزی خیلی مطلوب نباشد.

وی در ادامه با تاکید بر تامین آب شرب ساوه از سد الغدیر گفت : شهروندان در ساوه برای تامین آب شرب خود در تابستان نگرانی نداشته باشند و هیچ مشکلی به لحاظ جیره‌بندی و قطعی آب متوجه مشترکان نخواهد بود البته به شرط اینکه در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی