اجرای عملیات انتقال آب به ساوه توسط قرارگاه خاتم | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۰۶:۵۷:۴۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سبزی در جریان سفر استاندار مرکزی به ساوه و بازدید از آخرین وضعیت آب ذخیره شده در پشت سد الغدیر گفت : عملیات انتقال آب از سد کوچری به ساوه که ۴۴۰ لیتر بر ثانیه بود سال ها متوقف شده بود که با پیگیری های صورت گرفته در حال انجام است .

وی افزود : طول مسیر انتقال از آب سد کوچری به ساوه ۱۳۰ کیلومتر است که حدود ۳۰ درصد آن انجام شده بود و مابقی مسیر نیز با پیگیری های صورت گرفته و جلسات مکرر با وزیر در حال جمع بندی برای اجراست .

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت : مقرر شد که قرارگاه خاتم ادامه عملیات انتقال را بر عهده بگیرد و با تهاتری که در نظر گرفته شده لوله های مورد نیاز را تامین کنند و با نهایی شدن قرارداد عملیات با سرعت آغاز شود.

سبزی برآورد اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه در سال جدید را در دست بررسی دانست و گفت : اجرای هرچه سریعتر این طرح تحولی در حوزه آب برای مردم ساوه ایجاد میکند چون آب سد الغدیر شور بوده و بیشتر برای کشاورزی مناسب است لذا انتقال آب شیرین به ساوه آرزوی دیرینه مردم را برآورده خواهد کرد .

وی با تاکید بر عدم انتقال سریع آب به ساوه باتوجه به افزایش جمعیت باعث بروز مشکلاتی در آینده میشود گفت : هم از طریق دولت و هم مجلس برای به سرانجام رسیدن این طرح پیگیری خواهیم کرد تا طی دو سال آینده این طرح به اتمام برسد .

استاندار مرکزی نیز با اشاره به اینکه در استان پروژه های عمرانی و آبادی زیادی داریم گفت : در ۱۲ شهر استان تعداد زیادی پروژه نیمه تمام داریم اما مهمترین پروژه در استان بحث انتقال آب سد کوچری به ساوه است .

فرزاد مخلص الائمه افزود : در غیاث با همه پروژه های مهم استان در حوزه های اقتصادی , اجتماعی و زیرساختی این انتقال ارجح است و با همگرایی و هم افزایی موجود در استان این طرح را به اتمام خواهیم رساند .

وی با اشاره به اینکه تخصیص مناسبی در دیدار با وزیر برای این طرح صورت گرفته است گفت : امیدواریم در سفر پیش رو رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اعتبار ۱ هزار میلیاردی به این پروژه تخصیص یابد تا نگرانی برای تامین آب قطب صنعتی و کشاورزی استان مرکزی بوجود نیاید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی