۸۰ درصد مدارس شهرستان دو شیفت هستند | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۲:۴۷:۰۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , اصغر قراخانلو پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با خبرنگاران بر لزوم افزایش زیرساخت های آموزشی در ساوه گفت و عنوان کرد : شهرستان ساوه هر ساله با موجی از دانش آموزان جدید مواجه است و این افزایش جمعیت دانش آموزی نیاز شهرستان به تامین زیرساخت ها را بیش از پیش یادآور میکند .

وی افزود : بطور میانگین حدود یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز بواسطه مهاجرپذیر بودن شهرستان بخاطر وجود صنایع به دانش آموزان ما افزوده میشود که برای تعلیم و تربیت علاوه بر فضای آموزشی , نیروی انسانی بیشتری نیز باید برای شهرستان جذب شود .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد مدارس شهرستان بصورت دو شیفت فعالیت میکنند گفت : تنها ۲۰ درصد مدارس دولتی شهرستان بصورت تک شیفت فعالیت میکنند که شامل مدارس شاهد , هیئت امنایی و نمونه هستند .

قراخانلو گفت : با افزایش ساخت و سازها و همچنین حضور جمعیت مهاجر موضوع فضای آموزشی هر سال حادتر میشود و اگر بطور میانگین سالیانه ۴ مدرسه جدید احداث کنیم تنها میتوانیم وضعیت موجود را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد : طبق قانون مصوب انبوه سازان میبایست به ازای هر ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد مسکونی یک مدرسه جدید احداث کنند اما متاسفانه در طرح نهضت ملی مسکن در ساوه که حدود ۲ هزار واحد در دست ساخت قرار دارد فضای آموزشی دیده نشده است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش ساوه جمعیت دانش آموزی شهرستان را بیش از ۵۸ هزار نفر دانست و اضافه کرد : شهرستان ساوه دومین نقطه پر جمعیت دانش آموزی استان است که این میزان جمعیت چالش های خاص خود را نیز بهمراه دارد .

به گفته وی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از این تعداد دانش آموز در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند که بخشی از بار سنگین جمعیت دانش آموزی را به دوش میکشند .

قراخانلو به کمبود حدود ۶۰۰ معلم و تامین آن از نیروهای حق الزحمه ای اشاره داشت و گفت : علیرغم این کمبود نیروها خوشبختانه دانش آموزان شهرستان ساوه همواره در جشنواره ها و مسابقات علمی و فرهنگی در سطح استان و کشور مقام های خوبی را کسب کرده اند.

وی اضافه کرد : در سالجاری ۹۸ نفر از دانش آموزان شهرستان رتبه های زیر ۲ هزار کنکور را کسب کرده اند که ۵۳ نفر از این افراد موفق به کسب رتبه های زیر هزار شده اند.

به گفته وی شهرستان ساوه در بحث توازن رشته ای نیز آمار قابل قبولی از خود به جای گذاشته است و در حال حاضر ۴۹ درصد ورودی دانش آموزان به رشته های نظری و ۵۱ درصد به فنی میباشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی