جشنواره ملی انار آبان ماه در ساوه برگزار میشود | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۲:۵۵:۵۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی انار در ساوه گفت : با توجه به اینکه این جشنواره برای نخستین بار برگزار می‌شود لذا باید با تعامل بخش دولتی و خصوصی در هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم تلاش کرد و با برگزاری جلسات هماهنگی آن را به نحو احسن به سرانجام رساند .

حجت الاسلام محمد سبزی با بیان اینکه جشنواره ملی انار ساوه میتواند آغازی مهم برای برپایی جشنواره های ملی در حوزه های دیگر باشد گفت : شهرستان ساوه میتواند باتوجه به دارا بودن ظرفیت های مختلف می‌تواند میزبان خوبی برای برگزاری همایش و جشنواره های ملی در حوزه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی ، صنعتی , اجتماعی و … باشد تا ساوه را در سطح ملی به مردم معرفی کنیم .

وی زمان برگزاری این جشنواره را ۱۱ و ۱۲ آبان ماه در مسجد جامع اعلام کرد و گفت : با توجه به برداشت انار ساوه در ماه آبان ، برگزاری جشنواره در این باره زمانی می‌تواند جنب و جوش باغداران در برداشت انار از باغات را مضاعف کند و تلاش کنند تا بازار خوبی در کشور جذب کنند .

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس از ساوه بعنوان مهن پرورش مفاخر و مشاهیر متعدد علمی ، فرهنگی و دینی نام برد و گفت: تصمیم داریم در آینده ای نزدیک کنگره ملی علامه عسگری ساوجی که از افتخارات عالم تشیع و اهل شهرستان ساوه است را در اینجا برنامه ریزی و اجرا کنیم .

وی حضور مقامات در این جشنواره ها را نقطه عطفی برای رفع موانع دانست و گفت : در جشنواره انار مقرر شده است که مقامات وزارتخانه جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در ساوه حضور پیدا کنند تا از نزدیک مطالبات این حوزه مطرح و در خصوص رفع مشکلات چاره اندیشی شود .

حجت الاسلام سبزی تصریح کرد : در حاشیه برگزاری جشنواره انار نیاز است سمینارهای علی و تخصصی در راستای جلوگیری از بروز آفات و معضلات تولید برگزار شود و تقویت و توسعه مراکز تحقیقات کشاورزی ساوه نیز در دستور کار قرار بگیرد .

وی با بیان اینکه در حق برخی باغداران پایین دست سد الغدیر ساوه اجحاف ش نداشت گفت : متاسفانه عدم توزیع عادلانه آب و حقابه مشکلات را در اراضی پایین دست این سد بوجود آورده است بطوری که بعضاً حتی یک قطره آب نیز به کشاورزان از سد نمی‌رسد.

نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد : آبیاری بارانی و قطره ای سالهاست در دنیا منسوخ شده است اما در ایران کشاورزی همچنان بصورت غرقآبی انجام میشود و منابع آبی متعددی با روش سنتی آبیاری به هدر میرود .

به گفته این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس محدودیت موجود در نهاده های دامی ، مشکلات کانال های آبی روستاها، سهمیه پایین تجهیزات و ادوات کشاورزی ، عدم توجه به مطالبات کشاورزان و …. از مواردی است که باید کمیته علمی این جشنواره به آن بپردازند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این نشست برگزاری جشنواره انار را فرصت مغتنمی برای معرفی ساوه دانست و گفت : برگزاری این جشنواره در مسجد جامع ساوه که نماد معرفی تاریخ هزارساله ساوه است باعث می‌شود در کنار معرفی ظرفیت انار ساوه , ظرفیت گردشگری و تاریخی ساوه نیز به شرکت کنندگان شناسانده شود .

مهدی الیاسی گفت : ساوه با محصول انارش در دنیا شناخته میشود اما جشنواره انار این شهرستان سالهاست متوقف شده است و برخی نقاط دیگر کشور با بهره مندی از این فرصت جشنواره انار برگزار کردند.

وی خاطر نشان کرد : با پیگری های صورت گرفته مقرر شد با توجه به عجین بودن نام ساوه با انار این جشنواره امسال بصورت ملی در این شهرستان برگزار شود .

فرماندار ساوه همچنین خواستار تلاش دستگاه های مربوطه برای معرفی ظرفیت های دیگر ساوه در حاشیه این جشنواره شد و گفت : ساوه دارای ظرفیت های مختلفی در حوزه های علمی , صنعتی ، تاریخی و … دارد که باید تلاش شود تا این ظرفیت ها نیز به مراجعه کنندگان معرفی شود .

گفتنی است در این جلسه اعضا به بیان دیدگاه های خود در برگزاری هرچه بهتر این مراسم پرداختند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی