نبود شورای کارگران باعث بروز اختلافات کارگری میشود | ساوه نار پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۰:۰۰:۳۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

داود میرزایی صبح امروز در گفتگو با ساوه نار در خصوص اعتصاب جمعی از کارگران شرکت پارس آمپول ساوه گفت : متاسفانه برخی شرکت هایی که در شهر صنعتی کاوه مستقر هستند علیرغم افزایش نیروی کار و گسترش فضای فیزیکی بدلیل ضعف قانون و مجریان قانون در حوزه های وزارتی گاها دچار بروز چنین مواردی می‌شوند .

وی افزود : نبود شورای اسلامی کار و نمایندگان قانونی کارگران در زمان بروز مشکل برای چانه زنی و مطالبه مشکلات کارگران باعث می‌شود خواسته کارگران به اعتصاب و دست از کار کشیدن ختم شود .

وی با بیان اینکه این شرکت تنها یک نماینده دارد عنوان کرد : برخی اوقات یک نماینده نمی‌تواند همه کارگران را توجیه کند و کارگران فکر میکنند بعضا بخشی از حقوقشان نادیده گرفته شده یا مطالبات آنها پرداخت نمی‌شود لذا مطالباتشان به بدنه جامعه کارگری بازمی‌گردد و باعث توقف تولید در آن واحد میشود .

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه با تاکید براینکه وجود نماینده کارگری باعث میشود در کمیته های مختلف حق کارگران مطالبه شود گفت : دست از کار کشیدن و اعتصاب کارگری در این شرایط جامعه به صلاح نیست و به کارگران این شرکت نیز توصیه میکنیم اجازه دهند مطالباتشان از طریق نماینده پیگیری و با مذاکره مشکل آنان حل شود .

وی با بیان اینکه حسب اطلاع این شرکت حقوق معوقه ای ندارد افزود : دلیل این اعتصاب میتواند یک سری خواسته کارگران باشد که انتظار میرود مدیران شرکت با تعامل با نماینده کارگران این تنش را خاتمه دهند .

وی همچنین از مدیران ارشد وزارت کار و تعاون و مسئولان شهرستان و استان خواست بنای تشکیل شوراهای اسلامی کار در کارخانجات خصوصا شرکت هایی با بیش از صد کارگر را فراهم کنند تا در قطب صنعتی کشور شاهد چنین مواردی نباشیم .

میرزایی با اشاره به اینکه کارگران در بزنگاه های حساس جامعه همواره در سنگر اقتصادی فعالیت داشته اند و اقتصاد مقاومتی را معنا کرده اند افزود : امروز درآمد کارگران با هزینه معیشت زندگی آنها همخوانی ندارد و کارگران با مقایسه خود با بخش های مختلف جامعه تلاش می‌کنند از طریق کارفرما مشکلات و کمبودهای زندگی خود را تامین کنند .

وی عنوان کرد : کارفرمایان میبایست مطابق آیین نامه و قانون شورای عالی کار مطالبات کارگران را پرداخت کنند و دولت نیز راهکاری بیاندیشد تا حقوق جامعه کارگری واقعی شود تا بتوان بین درآمد و هزینه توازن ایجاد کرد .

گفتنی است تعدادی از کارگران شرکت پارس آمپول ساوه در تماس با خبرنگار ساوه نار با بیان اینکه خواستار افزایش حقوق و دستمزد خود هستند برای سومین روز متوالی دست از کار کشیدند و در محوطه این شرکت اعتصاب کردند .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی