حجم مبادلات تجاری گمرک کاوه از مرز ۵۵۰ میلیون دلار عبور کرد | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۰۸:۴۷:۰۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , فرامرز امیدی در گفت‌وگو خبرنگاران ، اظهار کرد: در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۲۳ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش ۲۱۳ میلیون دلار توسط ۱۴۵ فعال تجاری از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۵۵ کشور، صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد از نظر ارزشی و  ۲۸ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت، هیدروکربن سبک و فرآورده‌های نفتی، قوطی آلومینیومی و درب آسان بازشو، رول دستمال کاغذی، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلورجات)، رول گالوانیزه، مفتول مسی، آبمیوه و رانی، آبگرمکن و قطعات، کاشی یا سرامیک، کولرآبی و… و. بوده و طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ایتالیا، سوریه، هند، بلغارستان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند.

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: میزان واردات این گمرک طی این مدت ۱۱۵ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۳۳۷میلیون دلار بوده که توسط ۱۱۲ فعال تجاری از ۴۳ کشور جهان وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده و پس از ترخیص وارد کشور شده است.

امیدی افزود: عمده کالاهای وارداتی در این مدت اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی کاوه و منطقه ویژه اقتصادی کاوه از قبیل کویل آلومینیومی، مغز تخمه و بادام زمینی، مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، پاکت آبمیوه و درب پاکت، طعم دهنده و پوره میوه، اجزا و قطعات یخچال، مواد اولیه خوراکی، مواد اولیه دارویی، قطعات منفصله خودرو، قوطی و درب قوطی و… بوده که عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، هند، چین، قطر، کره، عراق، آلمان، تایلند، برزیل، ایتالیا و چک به کشور وارد و در کوتاهترین زمان ممکن ترخیص شده است. ارزش و وزن این اقلام نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

امیدی گفت: در این مدت ۱۳۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۵۴۷ میلیون دلار در قالب ترانزیت خارجی وارد منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده که از نظر وزنی ۵۴ درصد و از نظر ارزشی ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی