بانک تجارت در عرصه های اقتصادی نقش مهمی دارد | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۰۷:۳۴:۰۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مسلم سلطانی در آیین افتتاح واحد ارزی بانک تجارت شعبه شهر صنعتی کاوه در شهرستان ساوه گفت : بانک تجارت بعنوان بزرگترین بانک بورسی کشور در طول سالهای گذشته نقش تعیین کننده ای در عرصه های اقتصادی داشته است.

وی افزود : این بانک در صنایع بالادستی , اساسی , تعیین کننده و راهبردی مثل نفت , گاز و پتروشیمی و همچنین در حوزه تعاملات بین المللی تامین کننده ارزی های مورد نیاز و حواله های ارزی برای واردات مواد اولیه جهت شرکت ها و واحدهای خرد تا کلان بوده است و در این زمینه خوش درخشیده است.

مدیریت شعب بانک تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ساوه قطب بزرگ صنعت کشور است افزود : قریب به اتفاق برندهای بین المللی و ملی در این شهرستان فعالیت دارند و نام این شهر را یدک میکشند لذا ایجاد یک واحد ارزی در این منطقه کمک شایانی به تولیدکنندگان و صنعتگران خواهد کرد .

وی تصریح کرد : به دلیل موقعیت استراتژیک ساوه , دستور ویژه تشکیل این واحد مستقل ارزی صادر شد و با توجه به اینکه بخش زیادی از حوزه صنعت به حواله جات ارزی وابسته است , بانک تجارت تصمیم گرفت با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این واحد راه اندازی کند که خوشبختانه فرآیند اجرایی آن در کمتر از ۵ ماه به سرانجام رسید.

سلطانی خاطر نشان کرد : با راه اندازی این واحد مستقل ارزی , ضمن افزایش سرعت در انجام درخواست های صنعتگران و تولیدکنندگان این منطقه , قدرت تصمیم گیری و اختیارات لازم در دست همین واحد خواهد بود و صنعتگران نیز میتوانند با اطمینان از پشتیبانی سطح بالای بانکی , مسائل ارزی خود را برطرف کنند.

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم با بیان اینکه دین بر دو ستون عبادی و سیاسی پایدار است گفت : در بحث عبادی موضوع اخلاق مطرح است یعنی اگر ما در حوزه صنعت و تولید خلاف اخلاق رفتار کنیم قطعا به نتیجه نخواهیم رسید .

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد : در بحث سیاسی نیز موضوع مردم مطرح است یعنی اگر مردم نباشند نه مسئول جایگاهی دارد و نه تولیدکننده لذا باید اقدامات ما در راستای خدمت به مردم و تامین خواسته های مردم باشد تا بتوانید این چرخه تولید و عرضه و تقاضا را مدیریت کنید.

وی با بیان اینکه پول و منابع مالی رکن دیگری از ستون سیاسی است گفت : اگر منابع مالی در دست افراد عاقل یعنی شما تولیدکنندگان باشد عاقلانه کار میکنید اما برخی بانک ها و مسئولان قبل ها پول و منابع را به دست افراد نا بلد سپردند و ما را به ته چاه انداختند و اکنون تلاش میکنیم از چاه خارج شویم.

امام جمعه ساوه در ادامه اقتصاد را موضوع اصلی امروز در دنیا دانست و گفت : اگر نتوانیم اقتصاد مردم را درست کنیم و مردم را کمیته امدادی کنیم , جامعه ما تاب مقاومت را از دست خواهد داد لذا باید اقدامات مسئولان و تولیدکنندگان عزیز در راستای پر شدن سفره های مردم باشد.

وی ساوه را نگین صنعت کشور دانست و بیان کرد : در این منطقه هم صنعت فعال است و هم گمرک و جای واحد ارزی خالبی بود که خوشبختانه این مهم صورت پذیرفت اما این واحد یا شعبه باید آرمانی و مستقل باشد و دیگر محتاج امضاهای طلایی برای انجام کار صنعتگران نباشد.

وی با اشاره به تلاش و هجمه دشمن برای ضربه به نظام اقتصادی ایران تصریح کرد : دشمن میداند که اقتصاد و پول رکن است و تولید در کشور ما تعطیلی ندارد لذا تمام هم و غم خدا رو برای ضربه به اقتصاد ما از ابتدای انقلاب تاکنون انجام داده و اقتصاد ما را نشانه گرفته است.

امام جمعه ساوه اضافه کرد : امروز ما در اغتشاشات ارزی و جنگ اقتصادی هستیم و شما تولیدکنندگان بعنوان سربازان خط مقدم این جبهه ها وظیفه سنگینی به دوشتان افتاده است که باید با تفکر و تعقل آن را مدیریت کنید.

وی همچنین از تولیدکنندگان و صنعتگران ساوه خواست بخشی از درآمدهای ناشی از تولید خود را صرف اقدامات فرهنگی و آموزشی برای شهر ساوه کنند.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این مراسم با قدردانی از ایجاد این واحد در شهرصنعتی کاوه گفت : خوشبختانه در استان مرکزی مسئولان بیشترین همکاری را با صنایع دارند و صنعتگران ما نسبت به دیگر نقاط کشور دغدغه کمتری در این خصوص دارند.

سیدسعید رضوانی افزود : از منطقه ما بعنوان منطقه ویژه یاد میشود و از لحاظ صنعت حدود ۴۷ درصد صنایع استان را در این شهرستان داریم اما با توجه به چالش های موجود فعالان اقتصادی در این برهه زمانی انتظار داریم نگاه ویژه ای به فعالان اقتصادی شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز طی ماه های اخیر گفت : متاسفانه قیمت گذاری دستوری و چالش تامین مواد اولیه با توجه به افزایش قیمت ها به مشکل اساسی برای تولیدکنندگان تبدیل شده است و انتظار داریم بانک ها برای رفع این مشکل همکاری بیشتری خصوصا در تامین منابع مالی و ارزی داشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی