رکوردشکنی استان مرکزی در کاهش نرخ بیکاری | ساوه نار یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳۰۱:۴۶:۴۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۵ شهریور - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , فرزاد مخلص الائمه صبح پنجشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه فلوت شیشه ساچی در شهر صنعتی کاوه با بیان اینکه استان مرکزی رکورد کاهش میزان بیماری را شکست گفت : طبق آخرین آمار در بهار سال‌جاری نرخ بیکاری کشور ۷.۷ اعلام شد که در طول ۳۵ سال گذشته با برنامه های خوب دولت ها و همراهی بخش خصوصی این موفقیت به دست آمده است .

وی افزود : در سی و یک استان کمترین نرخ بیکاری برای استان مرکزی است که مجموعه کارفرمایان و دستگاه های دولتی و خصوصی استان در این موفقیت نقش پر رنگ و موثری دارند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در سالهای اخیر بخش های که از حالت رکود و نیمه رکود خارج شده اند باعث افزایش اشتغال شدند گفت : با حمایت های دولت و طرح های حمایتی مختلف و تاکیدات مقام معظم رهبری بحث توسعه زیرساخت های اقتصادی و تولیدی باعث افزایش نفرات شاغل و کاهش میزان آمار بیماری شده است .

مخلص الائمه تصریح کرد :در آخرین پایش مرکز کسب و کار کشور ، استان مرکزی به لطف خدا و تلاش مجموعه دستگاه های مختلف ، برای چندمین فصل مختلف رتبه اول در بحث بهبود فضای کسب و کار را داشته است .

وی همچنین با اشاره به فعالیت مجموعه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان مرکزی که با تعامل قوای سه گانه در اراک به صورت مستمر برگزار میشود گفت : در این شورا مسائل تولید و اقتصاد در بخش های مختلف مورد بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم قرار میگیرد که در این مهم نیز رتبه سوم کشور را بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی ایران مبتنی بر ۷۰ مولفه که ۲۸ مولفه پیمایشی و ۴۲ آماری است ، به دست آورده ایم.

استاندار مرکزی افزود : استان و کشور در یک جنگ نابرابر اقتصادی و به تعبیر رهبر انقلاب جنگ تمام عیار اقتصادی با نظام استکباری مواجه است که خط مقدم دفاع اقتصادی کشور تولید به حساب میآیدکه رهبر انقلاب نیز بارها بر موضوع تولید و حمایت تاکید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید پا بگیرد و مشکلات آن برطرف شود ، در بحث تورم و اشتغال و بیکاری و شاخص هایی که نگران هستیم برطرف میشود افزود : گروه صنعتی شیشه کاوه علاوه بر بحث تولید ، در مباحث اجتماعی نیز بسیار فعال بوده و در زمینه ساخت مدرسه ، زیرساخت های درمانی ، فرهنگی ، ورزشی و … فعالیت میکند که نشان دهنده اهمیت این مجموعه صنعتی به مباحث اجتماعی است .

وی گفت : هم افزایی بین بخش های مختلف باعث حرکت سریع کشور به سمت جلو و رسیدن کشتی سعادت این کشور به مقصد نهایی خواهد شد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی