ادارات در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند | ساوه نار سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۵۵:۱۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مهدی الیاسی ظهر پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در فرمانداری ساوه برگزار شد گفت : هر مسئولی در جمهوری اسلامی ایران باید یک وجه رسانه ای در خود داشته باشد تا بتواند عملکرد دستگاه مطبوع خود را به خوبی منعکس کرده و با رسانه ها ارتباط گیری خوبی داشته باشد .

وی با بیان اینکه فضای گفتمان در کشور باید بیش از پیش افزایش یابد گفت : یکی از مسائلی که چالش های جامعه را بهبود می‌بخشد ، تقویت فضای گفتگو بین مردم و مسئولان است و رسانه ها و خبرنگاران بعنوان طبقه میانی بین این دو گروه قرار دارند و وظیفه سنگینی در شکل‌گیری و حفظ این حلقه دارند ‌.

وی با بیان اینکه امروز دو عنصر اعتماد و امید در جامعه ما کمرنگ شده است گفت : خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز وظیفه بزرگی در امید آفرینی در جامعه دارند و باید وقایع را دلسوزانه ثبت و ضبط کنند و رسالت خود را برای ترمیم اعتماد مردم به کار بگیرند .

وی خاطرنشان کرد : دشمن با استفاده از همین خلا ایجاد شده در گفتگو ها و انتشار اخبار خود ، شک و شبهات را به مخاطب خود القا میکند تا به اعتماد عمومی ضربه بزند و واقعیت را وارونه جلوه نشان دهد و تقابل با این حمله دشمن جز با همکاری و تعامل رسانه ها با دستگاه ها ممکن نیست .

فرماندار ساوه با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی ، پاسخگو بودن مسئولین ضامن مقبولیت، مشروعیت و تداوم است اضافه کرد : امروز تمام دستگاه های شهرستان ساوه بر اساس وظایف محوله پای کار مردم هستند و وظیفه آنها پاسخگویی در قبال عملکردشان است لذا اگر دستگاهی در کار خود کوتاهی کرد مردم و رسانه ها باید آن را گزارش کنند.

مهدی الیاسی با اشاره به موقعیت لجستیک ساوه در منطقه گفت : ساوه بعنوان یک منطقه ویژه و راه ارتباطی چند استان مهم کشور ، موقعیت خاص و ویژه ای نسبت به سایر شهرها دارد و همین امر چالش هایی را نیز ایجاد کرده است اما تمام توان شهرستان برای حل این مشکلات به کار گرفته شده تا در سریعترین زمان و در صورت تامین اعتبار رفع شود .

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی گفت : خبرنگاران خوب دردهای جامعه را به خوبی شناسایی و برای درمان آن نیز چاره اندیشی میکنند و بعضاً دردهای نهفته و پنهان جامعه را نیز با تیزبینی خود شناسایی و در صدد رفع آن بر میآیند .

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود : خبرنگاران ما بعنوان چشمان بینا و بصیر جامعه بدون جانب داری اتفاقات مثبت را به خوبی گزارش کنند و در بیان کاستی ها مراقب سو استفاده دشمن باشند.

وی با بیان اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی و نرم افزارهای مختلف ، هرکسی یک رسانه در دست دارد گفت : خبرنگاران باید مراقب باشند انتشار برخی اخبار را تا حصول اطمینان از صحت و سقم آن و تحقیق و تفحص در خصوص کذب یا اصل بودن منتشر نکنند تا یک لحظه غفلت باعث تزلزل در جامعه و استرس در بین افراد نشود .

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما بیش از گذشته به آرامش نیاز دارد گفت : خبرنگاران ما باید همچون شهید صارمی و دیگر خبرنگاران شهید برای این آب و خاک قلم بزنند و در مقابل هجمه های رسانه های بیگانه قد علم کنند و اجازه ندهند دشمنی که تشنه به خون ماست از غفلت ها سو استفاده کند ‌.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نقش رسانه ها در توسعه یک جامعه را مهم دانست و گفت : خبرنگاران در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردارند و ارتباط مسئولان با رسانه ها بارها مورد تاکید سران کشور بوده است .

حسین محمودی فر افزود : امروز با گسترش فضای مجازی انتشار اخبار کذب و دروغ در جامعه افزایش پیدا کرده است و رسانه های رسمی باید در مقابل این تهدیدات ، فرصت سازی کنند و با اطلاع رسانی صحیح ، به موقع و دقیق مقابل این هجمه ها بایستند .

وی افزود : با توجه به در پیش بودن انتخابات دشمن تلاش رسانه ای خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق های رای آغاز کرده است و به دنبال بی اهمیت خواندن انتخابات است در حالیکه مشارکت مردم در انتخاب نمایندگان خود می‌تواند در جامعه اثر گذار باشد .

وی با بیان اینکه مردم همواره نقشه های دشمنان را در طول این سال ها نقش بر آب کرده اند گفت : انتظار ما از رسانه ها این است که مردم را ترغیب و تشویق به حضور در انتخابات کنند و اجازه ندهند رسانه های بیگانه بر عمل و رفتار مردم اثر بگذارند .

محمودی فر اضافه کرد : در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته است و طرح های بزرگی در دست انجام است که رسانه ها با ارتباط گیری صحیح با مدیران دستگاه ها باید در انعکاس آن کوشش کنند .

فرمانده سپاه ساوه هم در این نشست جهاد تبیین را یک وظیفه مهم بر دوش خبرنگاران دانست و گفت : خبرنگاران پیش قراولان مبارزه با استکبار رسانه ای هستند و اخبار خوب آنها میتواند موج مثبتی در جامعه ایجاد کند و اگر خدایی نکرده در مسیر مقابل قرار بگیرند آرامش جامعه برهم خواهد خورد ‌.

سرهنگ مهدی افزود : امید آفرینی در جامعه یک امر مهم تلقی میشود که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده که البته باید امیدآفرینی های ما عاقلانه و بر مبنای واقعیات و دستاوردها باشد .

در این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و در پایان از خبرنگاران شهرستان تجلیل بعمل آمد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی