سرانه فضای مطالعه در ساوه پایین است | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۱:۲۸:۰۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ساوه عصر روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان در دفتر فرماندار این شهر برگزار شد .

معاون استاندار و فرماندار ساوه در این نشست با گلایه از پایین بودن سرانه فضای مطالعه در ساوه گفت : با وجود کسب رتبه‌های برتر علمی توسط جوانان و نوجوانان ساوجی اما این شهرستان در حوزه کتابخوانی رتبه آخر است و دارنده کمترین فضای فیزیکی کتابخانه‌ها در سطح استان مرکزی است.

علی میرزایی کتابخانه را از نهادهای مهم کشور دانست و افزود : متاسفانه به این مهم در ساوه توجه چندانی نشده است که شاید یکی از دلایل قرار گرفتن ساوه در رتبه آخر از نظر فضای مطالعه در استان ضعف مدیریت و محدودیت منابع اعتباری باشد.

وی وجود تنها دو کتابفروشی در ساوه را بیانگر نبود کتاب در سبد خانوار ساوجی‌ها دانست و افزود: تدوین طرح و برنامه مناسب و بهره گیری از همه فضاهای عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی موجب قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارهای ساوجی خواهد شد.

فرماندار ساوه خواستار به وجود آوردن محیطم مطالعه در اماکن عمومی خصوصا در پارک ها شد و افزود : فضاهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهر وجود دارد، ولی عزم جدی برای بهره گیری از این فضا امکان ندارد.

در ادامه این نشست شهردار ساوه با اشاره به پایین بودن سرانه فرهنگی در این شهرگفت : با پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارت ارشاد قرار است مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از طریق وزارت ارشاد و سازمان شهرداری‌ها کشور جهت ایجاد پروژه پردیس سینمایی در شهر ساوه اختصاصی یابد

سید مهدی حسینی در خصوص ایجاد محیط مطالعه در پارک ها نیز گفت : شهرداری ساوه آمادگی خود را جهت همکاری برای تولید فضای مطالعه در اماکن عمومی اعلام میکند ضمن اینکه شهرداری ساوه از جمله شهرداری‌های خوش حسابی است که عوارض مربوط به کتابخانه ها را به به موقع پرداخت می‌کند.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه در ۹ نقطه از شهر ایجاد کتابخانه و فضای مطالعه نیاز است گفت : مناطقی از جمله در خیابان سپاه , مطهری , شهرصنعتی , طالقانی , حاج بلوک و شهر آوه در اولویت ساخت مراکز باید قرار گیرند.

محمد اشرفیان تصریح کرد : شهرستان ساوه با هفت باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی، بیش از هفت هزار عضو فعال دارد با این وجود رتبه آخر استان مرکزی را از نظر سرانه فضای فیزیکی کتابخوانی به خود اختصاص داده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی