اشراف صنعتگران به قوانین می تواند از هدررفت سرمایه در کشور جلوگیری کند | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۰:۰۷:۵۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایسنا , محمد رضا منصوری در جلسه ستاد اقتصاد  مقاومتی استان مرکزی که با حضور استاندار در بخش نوبران ساوه تشکیل شد اظهار کرد: در شهرستان ساوه و زرندیه ۸ واحد صنعتی وجود دارد که توسعه آن نیازمند تامین زیر ساخت های اساسی است.

منصوری افزود: هفته گذشته دستور سه پست ۶۳ کیلولت برای شهرستان ساوه و شهرک صنعتی نوبران اخذ شده و می‌تواند عاملی برای برطرف شدن مشکل برق صنایع این بخش باشد.

وی افزود: زیرساخت های توسعه ای شهرک های صنعتی غرق آباد و‌ نوبران باید تامین شود تا موانع سرمایه گذاری در این منطقه مستعد سرمایه گذاری، برطرف شود.

منصوری خواستار نگاه ویژه دولت به مناطق کمتر برخوردار شد و افزود: حمایت واقعی زمینه ساز توسعه بخش ها و مناطق کمتر برخوردار خواهد شد.

بخشدار بخش نوبران نیز گفت: بخش نوبران شامل سه دهستان آق کهریز به مرکزیت پیمان با ۲۲ روستا، دهستان بیات به مرکزیت مرکز بخش با ۳۲ روستا و دهستان کوهپایه با مرکزیت روستای یاتان با ۲۲ روستا و دو نقطه شهری غرق آباد و نوبران است.

یوسف حیدری افزود:  اقتصاد نوبران بر پایه کشاورزی و دامداری مبتنی است و بیشتر مردم این مناطق در این حوزه‌ها فعالیت دارند. این بخش به دلیل استقرار دو‌ شهرک صنعتی غرق آباد و ‌نوبران در حوزه صنعتی نیز فعال است و در صورت تأمین زیرساخت ها صنعت این بخش رونق خواهد گرفت.

عمادالدین شهیدی نماینده شورای اسلامی نوبران نیز گفت: استاندار و مجموعه مدیریت استان اشراف کامل به مشکلات صنعتگران دارند و تشکیل جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان در بخش نوبران نیز با تدبیر مسئولان برای حل مشکلات صورت گرفته است.

وی معافیت مالیاتی صنعتگران در شهرک های صنعتی شهرهای کوچک را بستر ساز توسعه بخش نوبران دانست و افزود: بزرگترین مشکل زیرساختی صنعت در بخش نوبران تامین برق مورد نیاز است. تامین برق صنایع اولویت اول مورد نیاز بخش است.

وی افزود: ساماندهی معابر شامل جدول کشی و آسفالت شهرک های صنعتی نیز از جمله زیرساخت های توسعه صنعت نوبران است.

وی خواستار دو بانده شدن محور قدیم ساوه به نوبران برای کاهش تصادفات جاده ای به دلیل تردد بالا در این محور مواصلاتی کشور شد.

رییس شورای اسلامی شهر غرق آباد نیز مشکلات زیرساختی نظیر برق، آب و تلفن را از مشکلات زیرساختی برشمرد و افزود: تجاری حساب شدن برق در منطقه های کمتر توسعه یافته نظیر غرق آباد و‌ نوبران آسیب اقتصادی بالایی را به صنعت بخش وارد کرده است.

ابوالفضل باباشلو به حریم شهرک صنعتی غرق آباد و تعیین تکلیف حریم در مسیر جاده مواصلاتی اشاره کرد و افزود: اعطای تسهیلات با نرخ پایین ضرورت دو چندان دارد.

وی به مشکل مسکن شهر غرق آباد اشاره کرد و افزود: نگاه ویژه به تامین مسکن و حل مشکلات دامداران نیز ضرورت دارد.

وی در ادامه خواستار استقرار ادارات در بخش نوبران به منظور تسهیل در مطالبات مردمی و عدم مراجعه آنان به مرکز شهرستان شد.

در این جلسه برخی مدیران صنایع به بیان مشکلات و موانع تولید پرداختند.

تقویت قانون معافیت دایم مالیاتی در شهرهای کوچک به منظور حمایت از سرمایه گذاری، ساماندهی راههای مواصلاتی، تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی، مشکلات مربوط به کارت بازرگانی که مانع بزرگی پیش روی صادرات است، عدم تناسب قیمت خرید تضمینی گندم با سایر کالاها، عدم اجرای صحیح قوانین مالیاتی و صادراتی، نبود جاده ایمن در بخش، بخشودگی جرایم مالیاتی بانکی و تامین اجتماعی و تسهیل در بروکراسی اداری، از جمله مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی