جذب دانشجوی رشته پزشکی مطالبه شهرستان است | ساوه نار پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳۲۱:۴۵:۲۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام محمد سبزی در نشست مدیران آموزشی وزارت بهداشت با مسئولان شهرستان ساوه در خصوص جذب رشته پزشکی با بیان اینکه ساوه توانایی استقرار رشته پزشکی را دارد گفت : در برخی از شهرها به لحاظ درست دیده نشدن امایش سرزمینی و ایجاد مراکز آموزش عالی ، اکنون دانشگاه هایی با هزینه های گزاف روی دستشان مانده یا بدلیل نبود دانشجو تغییر کاربری داده اند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به افزایش سالیانه یک هزار دانش آموز در شهرستان ساوه گفت : این شهرستان رشد جمعیتی بالایی دارند و اگر نبودند خیران مدرسه ساز اکنون در این خصوص هم دچار مشکل بودیم .

وی با اشاره به رو به رشد بودن شهرستان گفت : شهرستان ساوه امتیازات خوبی در حوزه های مختلف دارد و ۴۷ درصد صنایع استان در این شهر مستقر شده اند اما علیرغم این تفاسیر در توزیع بودجه به این شهرستان کم لطفی شده بطوریکه بعد از انقلاب بیمارستان دولتی ساخته نشده است .

نماینده مردم در مجلس اضافه کرد : تنها بیمارستان دولتی ساوه اکنون با گذشت سالها فرسوده شده و این درحالیست که شهرهای به مراتب کوچکتر از ساوه از بیمارستان های مجهز و خوبی برخوردار هستند .

وی با اشاره به پیشروی بیمارستان جدید دولتی ساوه گفت : بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال ساخت ساوه با تورم های حال حاضر هزینه هنگفتی برای تکمیل نیاز دارد که متاسفانه رقم پیش بینی شده در لایحه بودجه برای این بیمارستان ۹ میلیارد بود که با پیگیری های انجام شدن به ۵۰ میلیارد رسید اما با این رقم هم سالها برای تکمیل زمان نیاز دارد .

حجت الاسلام سبزی با اشاره به اینکه مجمع خیران سلامت این شهرستان فعالیت خوبی داشته و از دولت جلوتر هستند گفت : صنایع شهرستان خوشبختانه مشارکت خوبی در تامین زیرساخت ها دارند که همین امر باعث ایجاد زیرساخت های خوبی در شهرستان شده است .

وی ماندگاری پزشکان در این شهر را مهم دانست و گفت : متاسفانه کمبود متخصص در این شهرستان به واسطه عدم ماندگاری پزشکان در این شهر است که این امر با افزودن شدن رشته پزشکی و جذب دانشجویان بومی مرتفع خواهد شد .

وی ابراز امیدواری کرد با ایجاد رشته پزشکی در این شهرستان ، زمینه ارتقا دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه نیز انجام شود ‌

سرپرست فرمانداری ویژه ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه ساوه دومین شهر استان از لحاظ جمعیت و وسعت است گفت : در شهرستان ۳۷۰ هزار نفری ساوه ۱۴ مرکز آموزش عالی با ۱۳ هزار دانشجو وجود دارد و استقرار سه بیمارستان ، ۲۷ مرکز جامع سلامت و ۵۰ خانه بهداشت روستایی نشان از ظرفیت های بالقوه این شهرستان دارد .

مهدی الیاسی با بیان اینکه بخاطر همجواری با استان های مهم و زیرساخت های موجود این شهر علاقمند به توسعه است گفت : این شهرستان با سرانه های مختلفی که دارد خواستار جذب رشته های پزشکی برای جذب متخصص و ارتقا شاخص های بهداشتی و درمانی است .

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با بیان اینکه دولت سیزدهم را دولتی مردمی میدانیم گفت : متاسفانه این شهرستان علیرغم نزدیکی به پایتخت زیر پونز مانده و نگاه خوبی به این شهرستان نشده است.

دکتر محمود کریمی افزود : نبود بیمارستان دولتی بعد از انقلاب نشانگر همین عدم‌ توجه ها بودن این اما با تلاش های صورت گرفته تا دو سال آینده زیرساخت های مناسبی را فراهم خواهیم کرد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی