رهاسازی سگ های بلاصاحب دیگر شهرها در اطراف ساوه توسط پیمانکاران | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۴۳:۵۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , محسن مددی در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری شهرستان با بیان اینکه سگ‌های بی‌صاحب معضلی برای جمعیت‌ شهری هستند، اظهار داشت: سگ‌های بلاصاحب که این روزها در بوستان‌ها و سایر اماکن عمومی پرسه می‌زنند به معضلی جدید برای شهرداری‌ها و شهروندان تبدیل شده و مردم هنگام دیدن اینگونه سگ‌ها که گاهی به صورت گله‌ای در محیط‌های شهری دیده می‌شوند این سوال را مطرح می‌کنند که چرا شهرداری‌ها این مشکل را بر طرف نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در گذشته ماموران شهرداری برای رفع این مشکل در داخل شهر گشت می‌زدند و سگ‌های بلاصاحب را با استفاده از تفنگ معدوم می‌کردند که این امر چهره خوشایندی نداشت و بسیاری از شهروندان و اعضای انجمن های زیست محیطی و دوستداران حیات وحش با این برخورد قهری مخالفت کردند.

وی تصریح کرد: سرانجام راهکار دیگری که حدود ۲ دهه قبل به عنوان دستورالعمل کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تدوین و برای اجرایی شدن تحویل شهرداری‌ها داده شد؛ وظایف بیش از ۱۰ دستگاه اجرایی از جمله فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، شهرداری‌ها و اداره حفاظت محیط زیست که در این کارگروه عضویت دارند، مشخص شد.

مددی یادآور شد: این دستورالعمل به جای حذف فیزیکی سگ‌های بلاصاحب برنامه دیگری را برای حذف این مشکل تدوین کرد که سگ‌ها در مرکز خاصی جمع‌آوری شوند و پس از مایه‌کوبی و پلاک‌گذاری به افراد واگذار شوند یا عقیم‌سازی شده و دوباره برای ادامه حیات رهاسازی شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری ساوه نیز تلاش های خوبی را در این زمینه آغاز کرد و علاوه بر بکارگیری پیمانکار مربوطه اقدام به ایجاد پناهگاه موقت برای سگ های ولگرد نمود، گفت: وجود سگ های بلاصاحب در سطح شهر ، تأثیرات مخرب و گاهاً غیرقابل‌جبرانی به همراه داشته و نیاز است تا دستگاهها مرتبط توجه بیشتری در این حوزه داشته باشند.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز بهداشت ساوه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۹ مورد حیوان گزیدگی در ساوه گزارش شده است لذا لازم است که مسئولان ذیربط با ارائه راهکارهای اساسی برای مقابله با این معضل چاره اندیشی کنند.

در پایان این جلسه که با حضور اعضای کارگروه و نماینده فرمانداری برگزار شد، مقرر گردید که تمامی شهرداری های شهرستان علاوه بر جمع آوری سگ های ولگرد در حد توان مالی و ظرفیت اقدام به عقیم سازی این حیوانات کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی