احتمال بسته شدن مسیرهای قم به ساوه و دلیجان | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۱:۰۴:۴۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایکاه خبری ساوه نار به نقل از فارس , سیدعلی آقازاده در جلسه پدافند زیستی استان مرکزی که در محل فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: در طول ۶۰ سال گذشته تاکنون مشکلی همچون بیماری کرونا نداشته‌ایم که از شرق تا غرب کره زمین را دربر گرفته و در همه نقاط زمین تلفات بگیرد.

وی بیان کرد: این بیماری علاوه بر ابتلا، خسارت‌ها سنگینی هم به اقتصاد وارد می‌کند در حالی که تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و بازار و… مشکلات جدی ایجاد کرده است.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های علمی، آموزشی و مذهبی را تعطیل کرده به طوری که برای نخستین بار بعد از انقلاب نمازهای جمعه تعطیل شده و این امر اتفاق مهمی در سطح جهان است.

آقازاده خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری و مشکلات ایجاد شده برای کشور ایران در صد سال اخیر تجربه نخست بوده و شرایط سختی را در پیش داریم.

وی ادامه داد: در مقابله این بیماری باید سعه‌صدر داشته و آموزش ها و اقدامات لازم را بالا ببریم این امر در حالی بوده که شیوع کرونا در کشور ایتالیا کمتر از ۱ هفته آغاز شده و بیشتر از ایران تلفات داده است.

استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت عزم جدی مردم و مسئولان برای مقابله با کرونا گفت: این مشکل اگر به خوبی مدیریت شود، هماهنگی مطلوب بین دستگاهی داشته باشیم و همچنین مردم نیز با مسئولان همراهی کنند زودتر به پیروزی خواهیم رسید.

آقازاده ادامه داد: این بیماری چون واکسن ندارد مردم از آن می‌ترسند و متاسفانه چند ماه درگیر این معضل خواهیم بود و قطعا خسارت‌‌هایی هم خواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر نقطه روشنی برای رسیدن به انتها در مبارزه انسان با این ویروس مشخص نیست البته در چین شواهد نشان می‌دهد که ویروس در حال فروکش کردن است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی به دلیل همجواری با استان قم دومین استان درگیر بوده اما درحال حاضر عمده نگرانی‌ها ساوه و دلیجان است.

آقازاده ادامه داد: شرایط ساوه بهتر از دلیجان  بوده اما در کل استان با اقدامات صورت گرفته شرایط به خوبی کنترل شده و با برنامه ریزی می‌توان از انتشار این ویروس جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع قرنطینه شهرها رد شده و ساوه و شهرهای اطراف امکان قرنطینه ندارند، آنچه که می‌توان انجام داد بستن گلوگاه‌های ورودی و خروجی است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در شهرستان ساوه پیشنهاد می‌شود شورای تامین در بحث رفت و آمد، برخی راه‌ها به سمت قم را بیشتر کنترل کرده و حدالامکان راه‌های مواصلاتی را نظارت کنیم.

آقازاده گفت: خوشبختانه عملکرد مجموعه مدیریت ساوه در این مدت خوب بوده اما درگیر کردن ۲ بیمارستان راه حل خوبی نیست.

استاندار مرکزی عنوان کرد: بیماران را باید در یک بیمارستان یا در یک مکان سوله مانند سوله تجمیع کنیم تا از انتشار آلودگی جلوگیری و از انتشار آن کم شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰ هزار ماسک باید از واحدهای تولیدی در استان توزیع شود، ادامه داد: تیم‌های عمل کننده در مقابل این بیماری هم مورد ارزیابی قرار بگیرد تا عملکردها پایش و نقاط ضعف را تقویت کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی