امکان انجام تست کرونا در ساوه فراهم شد | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۰۵:۲۹:۲۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

محمدرضا منصوری در جریان سرکشی و ملاقات با بیماران کرونایی بیمارستان های شهید چمران و شهید مدرس ساوه و مراکز نقاهتگاهی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: کمبود زیرساخت های درمانی اعم از نیروی انسانی، کادر پرستاری و تجهیزات پزشکی، نشان داد که امکانات موجود پاسخگوی نیاز این شهرستان در زمان بحران نیست.

وی افزود: ساوه و زرندیه به لحاظ صنعتی بودن و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور حجم قابل توجهی از حوادث جاده ای و ناشی از کار  را به خود اختصاص داده اند که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا در هنگام بروز سانحه و همچنین در مواقع بحران نظیر شیوع بیماری ویروس کرونا افراد کمترین دغدغه را در خصوص درمان خود داشته باشند.

منصوری بیان کرد: ساوه تنها شهرستانی است که در ۴۰ سال اخیر از نعمت بیمارستان دولتی  محروم بوده، در حالی که رشد جمعیت این شهرستان چند برابر شده است.

وی گفت: در سال های گذشته برای اجرای پروژه عمرانی بیمارستان دولتی ساوه اعتباری تخصیص نیافته بود، اما با تلاش های بعمل آمده، واگذاری زمینی به وسعت ۲۵ هزار متر مربع صورت گرفت و با موافقت دولت و کمیسیون تلفیق مجلس عملیات اجرایی آن با حضور وزیر بهداشت در سال گذشته آغاز شد و اعتبار اولیه تخصیص یافت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در ادامه گفت: بهره برداری از این طرح با تسریع در تخصیص اعتبارات در کنار احداث ساختمان پردیس دانشکده علوم پزشکی ساوه موجب  خواهد شد که زمینه ارائه خدمات درمانی و آموزشی با جذب دانشجویان بیشتر و رشته های جدید در حوزه درمانی بیش از گذشته فراهم شود و این مرکز درمانی به یک مجتمع درمانی، آموزشی و پژوهشی تبدیل شود تا هم نیاز درمان این منطقه در زمان بحران را پاسخگو باشد و هم جوابگوی نیاز جمعیت افزون بر ۳۰۰ هزار نفری ساوه باشد و رضایت کادر پزشکی و پرستاری را جلب کند.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش های پرستاران و پزشکان به عنوان مجاهدان خط مقدم مبارزه با کروناویروس اظهار کرد: قطعا فداکاری و ایثار جامعه پرستاری و پزشکی در نزد خدا از اجر و قرب بالایی برخوردار است.

منصوری کاهش آمار مبتلایان به بیماری منحوس کرونا در ساوه را نشانگر همدلی و همکاری مردم در عمل به پروتکل های بهداشتی و فداکاری  مجاهدان و مدافعان حوزه سلامت دانست و افزود: این بیماری سخت تمام دنیا را درگیر و مشکلات زیادی ایجاد کرده است، اما در کشور ما با توکل به خدا، برنامه ریزی قوای سه گانه و نیروهای نظامی، انتظامی، نیروهای جهادی و مردمی و نیز تلاش خستگی ناپذیر کادر درمان و با همکاری ارزشمند مردم از میزان شیوع این بیماری کاسته شد.

این نماینده مجلس که خود از مبتلایان به بیماری کرونا بود و این روزها دوران نقاهت خود را سپری می کند در ادامه با تقدیر از تلاش های کادر درمانی کشور در روزهای کرونایی گفت: مردم باید همچنان اصول بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند زیرا استمرار خودمراقبتی منجر به شکست کامل این ویروس خواهد شد.

وی در ادامه از انجام تست کرونا در شهرستان ساوه خبر داد و افزود: بدلیل آمار بالای مبتلایان به کرونا در ساوه با پیگیری های صورت گرفته، از این پس انجام تست کرونا با استقرار تجهیزات مورد نیاز در شهرستان ساوه انجام می شود و نیازی به ارسال نمونه به اراک یا تهران نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی