تردد خودروهای غیربومی در ساوه ممنوع شد | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۱۰:۱۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایرنا , «علی میرزایی» روز یکشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: در راستای اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از ورود خودروهای با پلاک غیربومی، باید خودروهایی که اکنون در شهرستان هستند نیز شناسایی و به شهرهای مبدا بازگردانده شوند.

وی گفت: با توجه به بازگشایی مشاغل در تهران و ورود بخشی از جمعیت این استان به سمت ساوه، احتمال پیک دوم شیوع کرونا و افزایش مبتلایان وجود دارد.

میرزایی اظهار داشت: با اینکه درک می کنیم که واحدهای تولیدی و صنفی از ایزوله شدن خسته اند اما اولویت نخست در این شرایط تامین سلامتی شهروندان در برابر ویروس کرونا است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان که اجرای آن بر عهده اتاق اصناف است، باید پروتکل های بهداشتی در مورد فعالیت اصناف و ادارات در قالب بنر با کمک بسیج و گروههای جهادی در انظار عمومی نصب و حتی در قالب بروشور به همه منازل اطلاع رسانی شود ضمن اینکه شرکت مخابرات هم باید متن پروتکل های بهداشتی را به مردم پیامک کند.

فرماندار ساوه در خصوص مسمومیت های الکلی و مشاهده مواردی از فوت و مسمومیت با مصرف ماده متانول در ساوه هشدار داد و خواستار روشنگری و اطلاع رسانی از سوی دانشکده علوم پزشکی برای آگاهی شهروندان شد.

وی همچنین با تاکید بر ارتقای بهداشت فردی رانندگان تاکسی و ضد عفونی درون خودروها، گفت: روند ضدعفونی معابر و تولید آب ژاول از سوی گروههای مردمی و جهادی و هلال احمر باید تداوم یابد.

میرزایی عنوان کرد: روند بازگرداندن خودروهای با پلاک غیربومی از ساوه به مقصد شهرهایی که از آنجا آمده اند نیز باید با جدیت انجام شود و تحت هیچ شرایطی نباید اجازه خودروهای غیربومی داده شود.

وی گفت: در مورد  فعالیت شرکت های تولیدی و مغازه ها در سه سطح تعریف شده تابع تصمیم کشور و استان مرکزی هستیم اما نکته مسلم آن است که باید پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و واحدهای صنعتی در صورتی که مجوز فعالیت آنها صادر شود باید رعایت شود از جمله اینکه کارخانه ها باید برای کارگران ماسک، دستکش و سایر تدابیر از قبیل ضدعفونی سرویس های رفت و برگشت و رستوران ها را انجام دهند.

فرماندار ساوه برخورد قاطع با وانت های سیار فروشنده را خواستار شد و گفت: توقیف خودرو و جریمه آنها یک ضرورت است و بازدارندگی ایجاد می کند.

وی افزود: برای بستن کامل دریاچه و بام ساوه نیز باید جلسه شورای ترافیک را برگزار و نسبت به اعمال محدودیت دسترسی یا حتی بستن کامل این اماکن اقدام شود.

وی گفت: برای تامین ماسک مورد نیاز مراکز صنعتی نیز قرار است با کمک بسیج اصناف و فرمانداری نسبت به خریداری حدود ۱۰ هزار ماسک تولید وزارت دفاع که تا سه ماه قابلیت کارکرد توام با شستشو دارد، اقدام و در میان واحدهای صنعتی ساوه توزیع شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی