کاهش ۳۱ درصدی وابستگی شهرداری ساوه به ارزش افزوده | ساوه نار پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۳۳:۰۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایسنا , سیدمهدی حسینی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با معاونین شهرداری، مدیران سازمان ها و کارکنان منطقه یک شهرداری ساوه، اظهار کرد: سال گذشته علیرغم بحران‌های اقتصادی و مشکلات مالی، ۱۹۰ میلیارد تومان از بودجه ۲۰۸ میلیاردی شهرداری محقق شد.

وی بیان کرد: بودجه ۱۹۰ میلیارد تومانی شهر ساوه با مساحت، جایگاه و ویژگی‌های خاص شهری آن تناسب ندارد و به عبارتی ساوه مستحق این میزان بودجه نیست که در نظر داریم با سیاست‌گذاری‌های جدید و برنامه‌ریزی های لازم، بودجه سال ۱۳۹۹ به میزان بیشتری محقق شود.

شهردار ساوه ادامه داد: بودجه امسال شهرداری ساوه نیز ۲۲۸ میلیارد پیش‌بینی شده که بخشی از آن سهم هزینه‌های جاری، بخشی نگهداری شهر و بخشی نیز صرف امور عمرانی، احداث و توسعه در شهر می شود، لذا برای تحقق این بودجه همچنان نیازمند بررسی راهکارهای توانمندسازی افزایش درآمد در شهرداری هستیم.
وی تصریح کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان برای احداث کمربندی های شهر(کمربندی جنوب و شرق) به عنوان پروژه‌های حیاتی شهر پیش بینی کرده‌ایم که احداث اولین سینمای شهر ساوه در محله قاسم آباد و ساماندهی مبلمان شهری از دیگر پروژه‌های مهم است.

حسینی ادامه داد: امروزه در بسیاری از شهرهای کشور نحوه کسب درآمد به چالشی بزرگ برای شهرداری‌ها تبدیل شده و این در حالی است که کسب درآمد از منابع پایدار در طول زمان موجب تقویت شهرداری می‌شود.

وی یادآور شد: سال ۹۵ میزان وابستگی مالی شهرداری ساوه به ارزش افزوده ۷۰ درصد بود به همین دلیل شهرداری ساوه در برنامه ششم توسعه و اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده در کشور متحمل بیشترین آسیب شد.

شهردار ساوه اظهار کرد: با تلاش‌ها و تدابیر انجام شده در مجموعه شهرداری طی دو سال گذشته میزان وابستگی مالی بودجه شهرداری به ارزش افزوده از ۷۰ به ۳۹ درصد کاهش یافته و این کار بسیار بزرگی است چون در سخت‌ترین شرایط توانسته‌ایم ۶۱ درصد بودجه شهرداری را از دیگر منابع شهری تامین کنیم.

وی بر کاهش بار هزینه‌ها و افزایش درآمدزایی در مجموعه مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته سهم مناطق و سازمان‌ها در ایجاد درآمد تعریف شده است و برای تحقق بودجه سال جاری مناطق شهرداری باید ماهانه حدود ۱۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشند و سازمان‌ها نیز همچنان در مسیر درآمدزایی حرکت کنند.

وی تصریح کرد: هم اینک حرکات خوبی در سازمان‌های مدیریت پسماند، فضای سبز و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری آغاز شده است، اما در سازمان‌هایی مانند عمران هنوز در این زمینه باید بیشتر تلاش کند تا بتواند در جهت کاهش هزینه‌ها و ایجاد درآمد در این شرایط سخت یاریگر شهرداری باشد.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور در پساکرونا اظهار کرد: در سال ۹۹ بواسطه بحران پساکرونا با تنش‌هایی مواجه هستیم که امیدواریم با تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق از آن با موفقیت عبور کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: برنامه‌ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت با حضور افراد موثر تصمیم‌ساز و کارآمد یک اولویت در دوران پساکرونا و رمز موفقیت برای عبور از تنش‌های احتمالی و تبعات منفی بیماری کروناست.

عبداله سالمی بر شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها تاکید کرد و افزود: بیماری ویروس کرونا استرس‌ها و نگرانی را در بین آحاد مردم ایجاد کرده است و هنوز دانشمندان و پزشکان راهکاری برای از بین بردن این ویروس پیدا نکرده اند که امیدواریم با ریشه کنی این ویروس بتوان جبران عقب ماندگی‌ها را کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه تاخیر و تعلل در کار مردم را زمینه ساز بروز نارضایتی دانست و افزود: شهروندان ساوجی شایسته برخورداری از بهترین امکانات و خدمات شهری هستند و باید تلاش کرد تا میزان رضایتمندی را افزایش داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی