آزمایشگاه تشخیص مولکولی در ساوه به بهره‌برداری رسید | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۱۰:۱۰:۰۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , صبح امروز و با حضور جمعی از مسئولان آزمایشگاه تشخیص مولکولی دانشکده علوم پزشکی ساوه به بهره برداری رسید.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: دو پروژه شاخص هفته سلامت در شهرستان ساوه راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی و همچنین افتتاح پایگاه سلامت عاشورا است که امروز هر دو پروژه به بهره برداری رسیدند.

مهدی مصری افزود: نخستین پروژه افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا است که با تهیه دستگاه Real Time PCR و کیت‌های مورد نیاز قابلیت نمونه‌گیری ۵۰ عدد در روز را دارد که این تعداد در صورت لزوم تا ۹۶ نمونه در روز قابل افزایش خواهد بود. 

وی تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز هم در شرایط کرونایی و هم در حوزه تشخیص سایر ویروس‌ها می‌توان در زمان بیشتری به نتیجه آزمایش‌ها دست پیدا کنیم و با افزایش بیماریابی خصوصا در افراد کم علامت یا بدون علامت، بار مراجعات به بیمارستان‌ها را کاهش داده و شدت بیماری را کنترل کنیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه هزینه راه‌اندازی این مرکز را بیش از  500 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای خرید تجهیزات و متعلقات این آزمایشگاه در حدود ۲۵۰ میلیون تومان و برای خرید دستگاه نیز ۲۹۲ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشکده علوم پزشکی ساوه هزینه صورت گرفته است.

مصری به رایگان بودن فرآیند این مرکز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این آزمایشگاه متعلق به بخش دولتی است هزینه‌ای برای بیماران در بر نخواهد داشت اما قرار است یکی از آزمایشگاه‌های خصوصی شهر نیز با تجهیز این دستگاه و خرید خدمت، اقدام به نمونه گیری کند که برای افراد همراه با هزینه خواهد بود. 

وی همچنین وضعیت بیماری کرونا را در شهرستان نزولی و کاهشی دانست و از مردم خواست با رعایت بیشتر نکات بهداشتی تا نابودی این ویروس با مسئولان دانشکده و کادر درمان همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین از افتاح پایگاه سلامت عاشورا خبر داد و بیان داشت: دیگر پروژه افتتاح شده امروز با عنوان پایگاه سلامت عاشورا در منطقه‌ای تقریبا محروم است که در مردادماه سال ۹۷ کلنگ احداث آن بر زمین زده شد و امروز با همت خیر گرانقدر و همکاری مسئولین آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی