عقد قرارداد برای جمع آوری سگهای ولگرد به روش زنده گیری | ساوه نار جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲۰۸:۵۸:۲۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۵ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مرتضی سعیدی با اعلام این خبر بیان داشت: افزایش بی رویه سگهای ولگرد وعدم کنترل این حیوانات توسط صاحبانشان باعث گردیده این حیوانات در سطح شهر پراکنده باشند و گاها مزاحمت های بسیاری را برای شهروندان وعابرین در برخی از مناطق به وجود آورده اند.

وی ادامه داد: جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب طی سال‌های گذشته به روش اتلاف با اسلحه و کشتار در دستور کار شهرداری‌ها قرار داشت، اما پس از تغییر رویکرد، براساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها روش زنده‌گیری سگ‌های ولگرد جایگزین روش اتلاف با اسلحه شد.

سعیدی گفت: سگ‌های ولگرد آمار مشخصی ندارند و زیستگاه آن‌ها بیشتر در مناطق حاشیه شهر و محل انباشت زباله‌ها است که گاه برای جست‌وجوی غذا وارد شهر هم می‌شوند، اما طی سال‌های اخیر با وجود اقدامات شهرداری ساوه در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، بازهم تعداد آن‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا نکرده و این امر بر نگرانی‌های مردمی مبنی بر تهدید سلامت در شیوع بیماری‌های ویروسی و مشترک میان انسان و حیوان افزایش می‌یابد.

وی افزود: با عقد قرارداد با پیمانکار وهماهنگی های صورت گرفته به زودی شاهد کنترل سگهای ولگرد درسطح شهر ساوه و کاهش نگرانی شهروندان به ویژه در مناطق حاشیه شهر خواهیم بود واز شهروندان نیز می خواهیم تا از ریختن زباله های خانگی ومواد غذایی در باکس های زباله جدا خودداری نمایند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی