هر ساوجی ۴ هزار و ۵۰۰ ریال در ماه صدقه میدهد | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۶:۱۳:۴۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

عباس محمدی هزاوه عصر روز گذشته در نشستی با خبرنگاران به تشریح فعالیت های امداد شهرستان پرداخت و گفت : در شهرستان ساوه در حال حاضر چهار هزار و ۱۱۵ خانوار تحت حمایت این نهاد مقدس هستند که جمعیتی در حدود هفت هزار و ۴۱۴ نفری را شامل میشوند.

وی با اشاره به اینکه این میزان خانوار ۴٫۷ دهم جمعیت کل شهرستان را شامل میشوند اضافه کرد : از بین مددجویان تحت پوشش دو هزار و ۷۰۲ خانوار سرپرست خانم هستند که ۶۵ درصد مددجویان این نهاد مقدس را تشکیل میدهند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه به افزایش تعداد مددجویان تحت پوشش به واسطه وضعیت فعلی اقتصادی و شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود : دو هزار و ۱۳۴ سالمند معیشت بگیر , ۹۰ خانوار زندانی , ۲۳۰ یتیم و ۳۸۱ فرزند محسنین از دیگر مددجویان تحت حمایت هستند.

محمدی هزاوه از حمایت ۸۶۰ دانش آموز و ۸۴ دانشجو توسط کمیته امداد خبر داد و اضافه کرد : در حال حاضر هر یتیم در ساوه ۹ نفر و هر فرزند محسنین ۵ نفر حامی دارند که میانگین پرداختی توسط این نیکوکاران به ایتام ۳۴۰ هزار تومان و فرزندان محسنین ۱۰۰ هزار تومان است.

وی به وجود بیش از ۲۲ هزار صندوق صدقات در نقاط مختلف شهرستان اشاره کرد و گفت : در پنج ماهه نخست سالجاری از محل واریز کمک مردم به صندوق صدقات ۶ میلیارد ریال , از محل زکات ۲۳ میلیارد ریال و از محل کمک اکرام ۶ میلیارد ریال جذب شده است.

مدیر کمیته امداد ساوه همچنین میانگین پرداخت صدقه به ازای هر فرد ساوجی را ۴ هزار و ۵۰۰ ریال در ماه اعلام کرد.

محمدی هزاوه در بخش دیگری از سخنانش فراهم سازی فرصت اشتغال را از مهم ترین برنامه های امداد در راستای توانمندسازی مددجویان دانست و گفت : برای تحقق این امر ۱۷۱ میلیارد ریال بودجه از محل منابع بانکی و ۱۵ میلیارد ریال از منابع امداد برای ایجاد اشتغال درنظر گرفته شده است .

وی با تقدیر از بانک هایی که در بحث اعطای وام قرض الحسنه به مددجویان جهت ایجاد اشتغال همکاری داشته اند تصریح کرد : سال گذشته در بحث ایجاد اشتغال در استان رتبه برتر را کسب کردیم و در چند مقطع نیز در کشور به این مهم دست یافته بودیم .

مدیر کمیته امداد ساوه به وجود ۱۷ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت : مراکز نیکوکاری که بعنوان کمیته امداد در محلات هدف فعالیت میکنند به دور از بروکراسی اداری و در سریعترین زمان ممکن به نیازمندان ارائه خدمت میکنند.

محمدی با تاکید بر اینکه تلاش میشود تعداد مراکز نیکوکاری تا پایان سال افزایش یابند افزود : این مراکز به سمت تخصصی شدن در حرکت هستند و قراراست این مراکز را در بحث های تخصصی مثل مسکن , درمان , آموزش و … تقسیم بندی کنیم.

وی همچنین اشاره ای به طرح ایران همدل کرد و گفت : رزمایش ایران همدل در ۳ دوره اجرا میشود که نخستین آن از عید قربان تا غدیر بوده که در این مرحله در ساوه ۱۲۷ راس گوسفند قربانی شد و بیش از ۴۲۰ سبد کالا نیز بین مددجویان توزیع شد.

مدیر کمیته امداد ساوه گفت : در مرحله دوم این رزمایش قرار است ۳۰ هزار پرس غذای گرم و ۴ هزار و ۱۲۲ بسته مواد غذایی بین نیازمندان توزیع شود و مرحله سوم نیز در پایان ماه صفر اجرایی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به خسارت شیوع کرونا به برخی کسب و کارها گفت : در این مدت و در مجموع ۴ میلیارد ریال به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا توسط این نهاد مقدس و با مساعدت بنیاد مستضعفین پرداخت شد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی