جزئیات و شرایط آموزش حضوری در مدارس ساوه | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۰۶:۴۶:۲۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از خبرگزاری ایرنا , «ابراهیم فراشیانی» شامگاه شنبه در این خصوص اظهار داشت: پس از اعلام استان، جلسه ای را با حضور مدیران مدارس برگزار کردیم و مقرر شد با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری میان دانش آموزان در هر کلاس و استفاده از ماسک آموزش های حضوری انجام شود.

وی افزود: مقرر است در هر کلاس درس فاصله یک و نیم تا ۲ متر میان دانش آموزان رعایت شود و اگر تعداد دانش آموز هر کلاس زیاد باشد باید از سوی مدیریت مدارس تقسیم بندی و با حد نصاب ۱۰ تا ۱۲ نفر در هر کلاس فعالیت های آموزشی انجام شود.

وی در مورد زمان هر کلاس، گفت: برای دوره ابتدایی اول هر کلاس در ۲۵ دقیقه، برای دوره های دوم تا ششم ۳۰ دقیقه و مدت کلاس ها برای متوسطه دوم نیز ۳۵ دقیقه خواهد بود.

وی گفت: این زمان بندی برای آن است که هوای کلاس ها به نحو مطلوبی تهویه شوند.

فراشیانی اظهار داشت: در صورت ۲ شیفت شدن فعالیت مدارس باید چند ساعت بین این نوبت ها فاصله زمانی ایجاد شود و در نوبت صبح فعالیت های آموزشی از ساعت هشت تا ۱۰ و نیم و بعدازظهر هم از ۱۳ تا ۱۵:۳۰ باید به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: کار ضدعفونی مدارس باید هر روز انجام شود و در این راستا از والدین نیز انتظار مساعدت داریم زیرا مسأله سلامت و جان فرزندان همه ما در میان است و مثلاً در یک مدرسه ۳۰۰ دانش آموزی هر خانواده فقط یک روز در کار ضدعفونی و نظافت مدرسه نقش خواهد داشت.

وی گفت: از اداره بهداشت شهرستان نیز درخواست کردیم که همواره بر فعالیت مدارس از حیث رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت زنگ های ورزش در مدارس. تاکید کرد: توصیه ما به انجام ورزش های انفرادی یا ۲ نفره مانند تنیس روی میز، بدمینتون و… است اما ورزش های گروهی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال انجام نخواهد شد.

وی گفت: وضعیت آمادگی جسمانی و پرهیز از اضافه وزن دانش آموزان از دغدغه های وزارت آموزش و پرورش است و ما هم در ساوه در پی برنامه هایی هستیم که دانش آموزان در مدارس همچنان تحرک داشته باشند تا از چاقی و افزایش وزن آنها در دوران پساکرونا جلوگیری کنیم.

فراشیانی در مورد زنگ های تفریح مدارس نیز، گفت: در هر شیفت تحصیلی ۲ بار زنگ تفریح ۱۰ دقیقه ای در نظر گرفته شده است.

وی در مورد اختصاص سهمیه ماسک و محلول های ضدعفونی به مدارس، گفت: به مدیران واحدهای آموزشی اعلام کردیم که یا از محل کمک های خانواده ها یا سرانه ای که به آنها اختصاص می یابد نسبت به تهیه محلول های بهداشتی اقدام کنند و به تعدادی از اولیا هم گفتیم که در حد توان نسبت به تهیه ماسک اقدام کنند تا اگر ماسک هرکدام از دانش آموزان خراب شد بلافاصله در مدرسه به او جایگزین داده شود.

فراشیانی گفت: تهیه ماسک و توزیع روزانه آن میان دانش آموزان به دلیل اینکه هزینه های سنگینی به همراه دارد از توان آموزش و پرورش خارج است و ما برای پرهیز از بروز برخی مشکلات تمایلی نداریم که مدارس وارد فرایند خرید و فروش ماسک شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی