کرونا در اردوگاه افاغنه ساوه مدیریت شده است | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۰:۰۷:۵۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , محمود حسنی روز یکشنبه ۱۶ شهریورماه در جریان بازدید استاندار مرکزی از اردوگاه افاغنه واقع در مهمانشهر شهید ناصری ساوه با اشاره به شکل گیری ۱۵ مهمانشهر پذیرای اتباع خارجه در کشور  اظهار کرد: افزون از ۵۰۳۳ نفر در قالب ۱۰۶۸ خانوار در اردوگاه افاغنه واقع در مهمانشهر شهید ناصری ساوه سکونت دارند که ۴۳۱۳ نفر آنان را اهل تسنن تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: سه مدرسه با ۹۷۱ دانش‌آموز و ۴۰ نفر معلم به همراه یک بهداشت سرا تحت نظر دانشکده علوم پزشکی ساوه به افاغنه ساکن در این اردوگاه خدمات می دهند.

مدیر کل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی به اهتمام جدی تمامی دستگاههای اجرایی و شورای تامین در راستای قرنطینه و مدیریت کرونا اشاره کرد و افزود: دو نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت بستری ۱۰۰ نفر راه‌اندازی و با توزیع غذای گرم و میان وعده زمینه تسریع در بهبودی بیماران فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴ زن و ۱۴ مرد مبتلا به کرونا در نقاهتگاه اردوگاه تحت مراقبت هستند، افزود: از ۱۵۲۰ تست کرونای بعمل آمده تست ۳۳۲ نفر مثبت شناخته شده و در حال حاضر تنها سه نفر در بیمارستان بستری هستند و مابقی در قرنطینه خانگی بسر می برند.

وی از کمیساریای عالی سازمان ملل خواست یک دستگاه تست کرونا به این اردوگاه اختصاص یابد تا نیازی به ارسال به تهران نباشد. توزیع یک ماه یارانه اضافه، صد هزار عدد ماسک و اقلام غذایی از دیگر خدمات به افاغنه در اردوگاه بوده است.

حسنی افزود: تخفیف ۷۰ درصدی عوارض به علت کرونا، نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها، احداث منزل مسکونی جدید، تجهیز و احداث کتابخانه، احداث پارک و توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی از دیگر اقدامات بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های لازم طغیان کرونا در اردوگاه پناهندگان افغانی با همدلی بین بخشی کنترل و مدیریت شد.

دکتر مهدی مصری افزود: هم اکنون براساس پروتکل های بهداشتی ادامه روند کنترل بیماری کرونا از طریق غربالگری مدیریت می شود اما برای این کار نیازمند حمایت مالی و پشتیبانی از سوی کمیسیاری عالی سازمان ملل و وزارت کشور هستیم/ ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی