تازه نفس ها به خط شدند / بهره برداری از ۲۱ اتوبوس بازسازی شده در ساوه | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۳۶:۵۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , شهردار ساوه در آیین رونمایی از این اتوبوس ها با اشاره به حاکم بودن شرایط سخت اقتصادی در دوره پنجم مدیریت شهری و شهرداری گفت : اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار از همان ابتدا در مورد اتوبوس ها دغدغه داشتند اما شرایط اقتصادی در نهایت به گونه ای رقم خورد که قیمت اتوبوس ها به شدت افزایش یافت و با کاهش درآمد شهرداری امکان تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی ساوه دور از دسترس شد.

سید مهدی حسینی گفت : در هر صورت با تلاش های صورت گرفته در سال ۹۷ تعداد ۷ دستگاه اتوبوس واحد جدید خریداری شد و امسال نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس بازسازی شده و نو به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهند شد .

وی به استفاده از مینی بوس های جدید برای سکونتگاه های غیررسمی و مناطق کمتر برخوردار خبر داد و گفت : ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سالجاری در نظرگرفته شده است که تا کنون ۱۰ میلیارد تومان آن محقق شده و مابقی نیز تا پایان دوره پنجم تزریق خواهد شد .

شهردار ساوه به تسهیلات ۴٫۵ میلیاردی سازمان شهرداری های وزارت کشور جهت بازسازی اتوبوس ها اشاره داشت و گفت : طبق پیش بینی ها ۱۵۰ اتوبوس و مینی بوس برایی ناوگان حمل و نقل عمومی ساوه نیاز است ضمن اینکه سازمان شهرداری ها در خصوص تهیه مینی بوس نیز ۷۰ درصد تسهیلات اعطا خواهد کرد.

حسینی به نارضایتی مردم در خصوص انتظار بیش از ۲۰ دقیقه ای و سوارشدن در اتوبوس های فرسوده نیز اشاره داشت و عنوان کرد : همین امر استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را به حداقل و به زیر ۳۵ درصد در ساوه رسانده که تلاش میشود با نوسازی ناوگان اقبال مردم برای استفاده از این اتوبوس ها را بیشتر کنیم

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این مراسم حمل و نقل عمومی را یکی از نیازهای شهرهای با جمعیت بالا دانست و گفت : در حال حاضر قشر متوسط و پایین جامعه بیشترین استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند اما باید به سمتی برویم که همه مردم از این امکان استفاده بهینه داشته باشند .

مهدی زندیه وکیلی گفت : متاسفانه به دلیل تحریم ها علیه کشورمان امکان واردات اتوبوس به داخل فراهم نیست و آنگونه که باید در داخل تولید اتوبوس نداریم بنابراین سیاست وزارت کشور در این خصوص بازسازی اتوبوس هاست و در این زمینه نیز به شهرداری ها تسهیلات اعطا میشود .

وی با اشاره به اینکه باید در سالهای قبل ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی میشد تصریح کرد : در حال حاضر بهترین راه همان نوسازی است چراکه اگر اتوبوس نو نیز تولید شود با این اعتبارات موجود امکان خرید فراهم نخواهد بود .

معاون استاندار مرکزی بر لزوم استفاده لازم از ظرفیت های موجود در همه بخش ها اشاره کرد و گفت : طرح نوسازی اتوبوس ها در اراک نیز مطرح شده اما هنوز اقدام عملی برای بازسازی آن صورت نگرفته بنابراین باید در اسرع وقت نسبت به این موضوع نیز اقدام عملی صورت پذیرد .

زندیه وکیلی توسعه بخش های خدماتی را از مهم ترین خواسته های مردم دانست و عنوان کرد : در این شرایط بد مالی شهرداری و شورای باید با همفکری و هم افزایی نیازهای اصلی مردم را شناسایی و با کار و تلاش مضاعف درصدد برطرف کردن آن باشند.

به گزارش فارس صبح امروز نیز نخستین مسیر دوچرخه سواری از میدان شهرداری تا شهدا در ساوه به بهره برداری رسید و بنابر گفته مسئولان قراراست این مسیرها در سراسر شهر توسعه یابد.

در پایان این مراسم نیز از تعدادی از رانندگان اتوبوس واحد و تاکسی ساوه قدردانی شد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی