شب یلدا فرصت خوبی برای شرکت در رزمایش مواسات است | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۹:۴۶:۳۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به تولد حضرت زینب (س) اظهار کرد: ایشان آئینه تمام نمای پدر و جامع کمالات بودند و از لحاظ عبادت، عفاف و حجاب، مبارزه و مقاومت، فداکاری، پرستاری از مجروحین کربلا، دل داغدار و مجروح زنان و فرزندان شهیدان کربلا اسوه بودند.

وی بر لزوم تجلیل شایسته از پرستاران، این مجاهدان عرصه سلامت در این ایام تاکید و اظهارکرد: پرستاران فرشتگان مهر الهی هستند بویژه در این ایام کرونایی، چون بیمار بیش از دوا، به محبت و مهربانی احتیاج دارد، غربی‌ها در کرونا با موج استعفای پرستاران مواجه شدند، اما در ایران بیش از ۲۰۰ هزار پرستار خدمت کردند.

امام جمعه ساوه گفت: طبق آماری ۴۵ هزار نفر از پرستاران کرونا گرفتند که بعد از بهبودی به محل خدمت برگشتند و حدود ۶۰ پرستار هم شهید شدند و در این مدت فقط تعداد اندکی پرستار استعفا دادند، کرونا تمام می‌شود اما این فداکاری بزرگ این افراد از یاد ملت ما نمی‌رود.

خطیب نماز جمعه ساوه با تبریک روز پرستار  به همه پرستاران عزیز که مجاهدان عرصه سلامت هستند؛ افزود: از ملت عزیز ایران می‌خواهم علاوه بر تجلیل ظاهری، در عمل و رفتار خود با رعایت ماسک زدن و فاصله اجتماعی به زحمات آنها احترام بگذارند. 

 حسینی در بخش دیگری از سخنانش نقدی به لایحه بودجه ۱۴۰۰ وارد و بیان کرد: بودجه از بیت المال مسلمین بوده و نحوه تنظیم آن در آسایش و سلامت و زندگی مردم و رفع یا کاهش تورم خیلی موثر است،  لذا به شفافیت، عدالت و همه سو نگری و واقع نگری در تحقق منابع درآمدی توجه کافی شود. 

وی تصریح کرد: همگان می‌دانند پیش بینی فروش نفت به میزان ۲ میلیون و ۳۰۰ بشکه در روز نه تنها خوش بینانه بلکه خیال بافانه است، مبادا با این نحوه محاسبات، کسی به دشمن پیام سازش بدهد یا زمین سوخته را به دولت بعدی تحویل بدهد. 

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه سهم بودجه نهادهای فرهنگی و آموزشی و پژوهشی و انقلابی نامتناسب با عملکردها و نیازهای آنان و حداقل در مقایسه با نهادهای مشابه است، افزود: ملاحظه نامه مقام معظم رهبری در این زمینه بسیار مهم است که برداشت دولت از صندوق توسعه ملی اولاً قانونمند باشد ثانیاً در شرایط ضروری باشد و دولت مجاز نیست که خارج از سقف ۲۰% از آن برداشت کند.

حجت الاسلام حسینی با انتقاد از شلختگی گفتاری برخی مسوولان و جریانات و رسانه‌ها عنوان کرد: برخی مسوولان نسنیجده صحبت کرده و برخی رسانه‌ها و جریانات متناقص و بی معیار نیز سخنان ناصواب و خلاف واقع می‌گویند یا مثل ۴ سال پیش که آدرس غلط دادند و برجام را بزک کردند امروز مذاکره با بایدن را ساز می‌کنند. 

وی با تاکید بر اینکه صورت مسئله چیز دیگری است به بیان واقعیات این موضوع پرداخت و افزود:  عده ای با رویکرد التماسی، انفعالی و ذلت بار می‌خواهند همه تحریم‌ها را بردارند، رهبر معظم انقلاب با طرح نرمش قهرمانانه راه را برای شما باز کرد و حتی مخالفین راه و روش شما را توصیه به همراهی و عدم مخالفت کرد اما دیپلماسی التماسی و مذاکره با وادادگی برای ملت ما خسارت محض بود، نه تنها تحریم ها را برطرف نکرد بلکه بر شدت و حدت تحریم‌ها افزوده شد پس بیایید به فکر خنثی سازی تحریم ها باشیم. 

امام جمعه ساوه در ادامه با تقدیر از عملکرد دستگاه قضا در ایام ریاست حجت الاسلام رئیسی گفت: مبارزه بی امان با فساد، بازگرداندن اموال به غارت رفته بیت المال مثل خصوصی سازی‌های ناروا و بی ملاحظگی نسبت به اصحاب قدرت که جیغ سیاسی برخی مسوولان را بلند کرده است، به راستی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی همچنین از دستگاه قضا خواست در مجازات اشرار و جنایتکاران تسریع بعمل آورد و به هیاهو و جنجال غوسالاران توجهی نداشته باشند.

حسینی در پایان شب یلدا را فرصت خوبی برای مهربانی و مهرورزی و شاد کردن دیگران و شرکت در رزمایش مواسات و کمک مومنانه و نهضت خدمت رسانی دانست و گفت: دل دیگران را شاد کنیم تا خدا دل ما را شاد کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی