اعتبارات فرهنگ و هنر پاسخگوی نیاز نیست | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۴۷:۳۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام محمد سبزی در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر با بیان اینکه فرهنگ و معیشت دو مطالبه مهم مقام معظم رهبری است گفت : اگر موضوعات فرهنگی رفع شود قطعا بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی نیز مرتفع خواهد شد .

وی با بیان اینکه فرهنگ در سالیان اخیر مورد بی مهری قرار گرفته است گفت : متاسفانه در سالهای قبل بودجه ناچیزی برای این حوزه در نظر گرفته میشد اما در مجلس انقلابی علیرغم افزایش اعتبار اما بازهم این میزان ناکافی است و باید اهتمام ویژه ای برای آن انجام داد.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به ظرفیت های بالقوه دو شهرستان ساوه و زرندیه گفت : این دو شهرستان از لحاظ صنعت پیشرفت خوبی داشته و قطب صنعتی محسوب میشوند اما سهم فرهنگ از درآمد صنایع در این دو شهرستان پایین است لذا انتظار داریم با حضور استاندار جدید که نگاهی استانی به همه مناطق دارد بتوانیم سهم این حوزه را افزایش دهیم .

حجت الاسلام سبزی کسرت قومیت و فرهنگ های مختلف در این شهرستان بواسطه صنعتی بودن را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد : خوشبختانه توان نیروهای فرهنگی و هنری این شهرستان بالاست اما با دستان خالی نمیتوان گاری را به پیش برد .

وی اضافه کرد : در این شهرستان سینما وجود ندارد , سرانه فضای مطالعه بسیار پایین است , پست های سازمانی در اداره شهرستان خالیست و تعطیلی برنامه های شاخص فرهنگی و هنری و جشنواره ها به نگرانی برای اهالی فرهنگ و هنر شهرستان بدل شده است .

وی با بیان اینکه این شهر مفاخری چون علامه عسگری , شهید چمران , سلمان ساوجی و …. دارد گفت : وجود مفاخر و بزرگان فرهنگ و ادب و هنر در این شهرستان مطلبد نگاه ها به این منطقه ویژه تر شود تا انگیزه ای برای ادامه فعالیت ها در این حوزه باشد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست از ساوه بعنوان قطب مهم اقتصاد غیرنفتی یاد کرد و گفت : با توجه به بالا بودن ظرفیت صنایع در این شهرستان و افزایش روز افزون جمعیت در این منطقه با گوناگونی اقوام و فرهنگ ها در این شهرستان مواجه هستیم و باید زیرساختهای لازم برای افزایش شاخص های فرهنگ و هنر در این منطقه تامین شود .

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه بالغ بر ۲۵ درصد مفاخر کشور متعلق به استان مرکزی و ساوه است گفت : تدوین طرح نقشه راه فرهنگی استان مرکزی در دست اجراست که این امر به شکل دهی هویت استان کمک خواهد کرد.

وی پایه اصلی هویت فرهنگی در استان مرکزی را ایجاد این نقشه راه دانست و افزود : ساوه سر ریز استان های تهران , البرز و استان های اطراف است و با توجه به موقعیت ژئوپولوتیک خاصی که دارد نیاز به تقویت برای جبران عقب ماندگی های این حوزه دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان نیز در این برنامه از استقبال خوب سرمایه گذاران در حوزه صنعت در این شهرستان گفت و با بیان اینکه این شهرستان در بخش صنعت و کشاورزی پتانسیل بالایی دارد اضافه کرد : جمعیت فعلی ساوه در حدود ۳۵۰ هزار نفر است که همین ظرفیت های صنعتی باعث کاهش آمار بیکاری در این شهرستان به کمتر از ۲ درصد بوده است .

مهدی الیاسی از ساوه بعنوان ایرانی کوچک یاد کرد و گفت : زیرساخت های حال حاضر برای جمعیت ۵۰ هزار نفری در نظر گرفته شده بود اما با توجه به افزایش هرساله جمعیت این میزان پاسخگوی نیاز مردم شهر نیست .

وی افزود : انتظار داریم با فراهم کردن زیرساخت ها بار دیگر روح فرهنگ و هنر در این شهرستان دمیده شود تا مردم بتوانند از نعمات دولت مردمی بهره مند شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی