تولید ، بنیه دفاعی اقتصادی کشور است | ساوه نار پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۰:۵۳:۲۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , فرزاد مخلص الائمه ظهر پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در جریان بازدید از کارخانجات نورد و لوله صفا با بیان اینکه این مجموعه یکی از کانون های دفاع اقتصادی کشور است گفت : تولید ، بنیه دفاعی اقتصادی کشور است و امثال شرکت لوله و نورد صفا نیز بعنوان چشم و چراغ های صنایع راهبردی کشور محسوب می‌شوند .

وی با اشاره به حضور بخش بزرگی از کارخانجات این مجموعه در استان مرکزی و شهرستان ساوه گفت : به واسطه این حضور مدیران استانی نیز به مراتب از مجموعه کارخانجات بازدید داشته اند و جلسات متعددی برای بررسی موانع احتمالی تولید این کارخانه در سطح تهران و استان برگزار شده است .

استاندار مرکزی افزود : برخی مشکلات و موانعی مربوط به دستگاه های اجرایی خدمات رسان میشود که برای حل آنان باید گام بلندی برای حمایت از صنایع راهبردی در استان برداشت .

مخلص الائمه بر لزوم حل موانع در سطح استان و پیگیری مشکلات در سطح ملی تاکید کرد : این شرکت یکی از کارخانجات راهبردی کشور است که هم از حیث تولید محصول ، هم بازار مصرف و سهم بازار جایگاه
ویژه ای در کشور دارد و با توجه به نقش بسزایی که در ایجاد اشتغال ، تولید داخلی و ارز آوری برای کشور دارد باید رفع موانع آن در دستور کار قرار بگیرد .

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه صنایع نفت و آب وابسطه به چنین واحد‌های تولیدی هستند اضافه کرد : طی جلسه امروز در خصوص تامین آب مورد نیاز این شرکت و برخی مسائل دیگر بحث و تبادل نظر شد که مقرر گردید در روزهای آینده با بررسی ابعاد مختلف موضوع در دست اقدام قرار بگیرد .

وی خاطرنشان کرد : در خصوص صدور مجوز طرح توسعه این شرکت نیز در کارگروه زیربنایی استان مرکزی که به زودی برگزار می‌شود تصمیم گیری خواهد شد

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه این گروه صنعتی در زمینه تولید لوازم التحریر جز نشان های مطرح کشور است گفت : قراراست این گروه با نگاه توسعه ای بخشی از شرکت تولیدی لوازم التحریر را به استان مرکزی منتقل کنند که آمادگی همکاری و کمک در این خصوص در سطح استان وجود دارد تا این صنعت نیز در استان امکان فعالیت داشته باشد .

وی در ادامه کانون تمرکز دولت در سال آینده را موضوع رصد اقتصادی دانست و با اشاره به پیش بینی رشد ۸ درصدی در کشور گفت : استان مرکزی بواسطه صنعتی بودن جایگاه ویژه ای در این رشد داشته و ۷.۲ درصد از رشد اقتصادی کشور بر عهده استان مرکزی خواهد بود .

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد : خوشبختانه ظرفیت های استان و خصوصا شهرستان ساوه بدلیل دارا بودن صنایع غیر نفتی در این زمینه بالاست و پیش بینی تحقق این میزان رشد را برای استان خواهیم داشت ‌

وی از آغاز تقسیم بندی وظایف در حوزه های مختلف صنعتی ، کشاورزی ، خدماتی و … برای این رشد خبر داد و اضافه کرد : تمام ارکان دولت باید تمرکز خود را روی مسئله رشد اقتصادی بیشتر کنند و با اجرای درست و به موقع دستورالعمل ها به این رشد کمک کنند .

مدیرعامل کارخانجات نورد و لوله صفا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این کارخانه از بزرگترین شرکت های لوله ساز دنیاست گفت : این شرکت به کشورهای مختلفی صادرات دارد و نقش بسزایی در تولید لوله های گاز و نفت در جهان ایفا می‌کند .

محمد رستمی صفا افزود : خیلی از پروژه های این حوزه در کشور از سال ۸۰ به بعد توسط این شرکت انجام میشود که خوشبختانه با بنیه خوب و توان بالای نیروهای این کارخانجات تلاش میکنیم خوشاته مقام معظم رهبری در تولید داخلی را به خوبی عملیاتی کنیم .

وی با اشاره به اینکه رفع موانع تولید توان کار آفرینان را چند برابر میکند گفت : در صورت رفع مشکلات کارآفرینان اصالت و برتری خودشان را نسبت به رقبای خارجی نشان میدهند و سهم بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشور ایفا خواهند کرد .

گفتنی است استاندار مرکزی در جریان حضور خود در این کارخانه از بخش های مختلف و طرح توسعه این شرکت بازدید کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی