راه اندازی دفتر طراحی و مطالعات شهرسازی و معماری شهرداری ساوه | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۳۲:۰۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

رضا مصباحی در گفتگو با پایگاه خبری ساوه نار در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: طراحی و مطالعات شهری و نقش آن در ابعاد مختلف زندگی شهری از بحث‌های مهمی است که می‌تواند در رسیدن شهر به یک توسعه متوازن و پایدار تأثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: در دی ماه سال ۱۴۰۰ طی دستور دکتر یوسفیان شهردار محترم و با عنایت به تجربیات ارزشمند ایشان در شهرهای بزرگ و پیشرو، دفتر طراحی و مطالعات شهرداری ساوه با استفاده از نیروهای متخصص حوزه معاونت شهرسازی و معماری تشکیل شد.

وی تصریح کرد: به جهت اینکه گام نخست در دفتر طراحی و مطالعات شهرداری ساوه درست برداشته شود با دیگر استانهای پیشرو و همسایه این شهر در این زمینه ارتباط گرفته و از تجربیات آنان استفاده شد.

مصباحی افزود: در پی تشکیل دفتر طراحی و مطالعات، کمیته ای موسوم به کمیته طراحی و مطالعات با عضویت نیروهای متخصص در زمینه های مختلف و همچنین از حوزه های عملیاتی و اساتید صاحب نظر و با تجربه، خارج از مجموعه شهرداری در زمینه طرح و اجرا تشیکل شده است.

وی ابراز داشت: جلسات این کمیته در خصوص مسائل فنی و اجرایی و بحث های زیبایی شناسی طرح های مختلف شهری و طراحی شهری تشکیل و پیگیری می شود.

وی خاطرنشان ساخت: دفتر طراحی و مطالعات شهرداری ساوه برای اولین بار در سطح استان تشکیل شده و امید است که در آینده نزدیک الگویی برای دیگر شهرهای استان باشد.

مصباحی یادآور شد: مبحث طراحی و مطالعات، شهر را یکپارچه ساخته و نظام سلسله مراتبی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرا بر اساس اهمیت زیرساخت‌ها و رو ساخت‌های شهری ممکن می‌سازد.

به گفته وی، حوزه معماری و شهرسازی شهرداری ساوه در جهت ارتقاء کیفیت سیما و منظر شهری و طراحی منسجم فضاهای عمومی پارک‌ها و پیاده‌روها و ساختمان‌های عمومی متعلق به شهرداری و به منظور جلوگیری از پراکندگی اقدامات معماری و شهرسازی و همچنین تدوین ضوابط نما در سطح شهر، اقدام به تأسیس اداره طراحی و مطالعات شهرسازی و معماری کرده است.

وی گفت: از طرح های تهیه شده در دفتر طراحی و مطالعات شهرداری ساوه می توان به طرح میدان فردوسی، طرح فضای سبز پارک خطی بلوار شهید فهمیده، طرح فضای سبز مقابل اداره ثبت احوال، طرح میدان سرداران، طرح میدان سردار شهید سلیمانی و … و همچنین بررسی و مطالعات در خصوص فضاهای شهری مانند خیابان هلالی، میدان انقلاب و … اشاره کرد.

وی افزود: امید است در آینده ای نزدیک دفتر طراحی و مطالعات شهردای ساوه با تکمیل کادر متخصص و استفاده بهینه از تجارب موفق شهرهای بزرگ بتواند گامی در جهت بهبود فضاهای شهری ساوه بردارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی