نمایندگان شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۲۱:۱۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس گفت : شهید مدرس یکی از فقهای مجاهد و عالم پرهیزکاری بودند که از چهره های درخشان تاریخ تشیع به شمار میرود که زندگی و اخلاق و رفتار و جهت گیری های سیاسی وی برای مشتاقان حق و حقیقت الگوی خوبی بوده است.

وی با بیان اینکه شهید مدرس موقعیت خود را سراسر در راه اعتلای اسلام نثار کرد گفت : آن شهید والا مقام در جهت نشر حقایق اسلامی و دفاع از معارف تشیع مردانه استوار ماند و به تمام معنا مدرس اخلاق و ادب و تجلی تبری و تولی بود .

خطیب جمعه ساوه خاطر نشان کرد : شهید مدرس از دشمنان دین ذره ای هراس نداشته و نسبت به اجرای احکام دین لحظه ای کوتاهی نمی‌کرد لذا وجود چنین افرادی برای مجلس می‌تواند نمونه و الگو باشد .

به گفته وی مجلس شورای اسلامی مرکز قانون گذاری ، مظهر اراده و حاکمیت مردم و تجلی گاه عزت ملی و تامین کننده منافع عمومی است و نمایندگان محترم باید افرادی چون مدرس را همواره الگوی خود در راه انجام قانون مد نظر قرار دهند .

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از خطبه های خود به فرارسیدن روز دانشجو نیز اشاره داشت و بابیان اینکه دانشجویان باید پیشگامان عرصه های علم و فناوری و حق طلبی باشند گفت : ۱۶ آذر بعنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی دغذ دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده و این جنبش همواره در طول این سالیان با استکبار ستیزی و عدالت طلبی معرفی شده است .

حجت الاسلام جعفر رحیمی تصریح کرد : امروز هر حرکتی بیرون از این چارچوب باشد خارج از جنبش دانشجویی و یک مسئله بدلی و انحرافی است چراکه جنبش دانشجویی در تولد مبارک خود هم بر روشنفکری بیمار و هم بر حرکت های ابتذالی دست رد زد .

وی با تاکید براینکه امروز دانشجویان بعنوان موذنان جامعه وظیفه سنگینی در راستای شکل گیری مرحله بعدی انقلاب اسلامی که همان تشکیل دولت اسلامی ، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است دارند گفت : ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان با متن جامعه ، پیگیری مطالبات مردم ، سازماندهی نیروهای مجرب ، علم آموزی و انجام پژوهش های کاربردی ، رساندن صدای جامعه به گوش مسئولان ، آرمان خواهی و مطالبه گری مستمر در عرصه های مختلف از جمله موضوعاتی است که دانشجویان عزیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند .

حجت الاسلام رحیمی همچنین در ادامه بار دیگر بر لزوم فراهم کردن شرایط ازدواج آسان گفت و خاطرنشان کرد : ازدواج نقش تربیتی فوق العاده ای برای انسان دارد و نخستین گام برای رهایی از خودپرستی و خود دوستی به سوی غیردوستی است و نخستین میدان واقعی برای تجربه دیگر دوستی است .

به گفته وی ازدواج در اسلام به عنوان یک امر مقدس و یک عبادت کم نظیر و بعنوان یک واجب شرعی به حساب می‌آید که خانواده ها باید در این شرایط مقدمات ازدواج آسان را فراهم کنند .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی