بازدید فرماندار ساوه از یکی از مزارع مکانیزه آبیاری در بخش مرکزی | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۱۱:۳۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , محمد بهاروند به همراه سرپرست بخشداری مرکزی در بازدید از یکی از مزارع مکانیزه آبیاری در بخش مرکزی ساوه افزود: دولت با اختصاص اعتبار لازم برای مکانیزه کردن اراضی کشور ضمن کمک به پایداری منابع سفره آب های زیر زمینی، از هدر رفت سرمایه های ملی کشور نیز جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: شهرستان ساوه به لحاظ موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی خاص، با تنش آبی مواجه است و این امر بسترسازی لازم برای ترویج سیستم های آبیاری نوین را می طلبد.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از هزینه های اجرای طرح های مکانیزه کردن زمین های کشاورزی و باغ ها با پرداخت تهسیلات بلند مدت دولت امکان پذیر است.

بهاروند اضافه کرد: ترویج فرهنگ تغییر الگوی کشت و استفاده از فناوری های نوین کاشت، داشت و برداشت باید از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی به خوبی تبیین شود.
وی گفت: اجرای این طرح با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با مشارکت جهاد کشاورزی انجام شده است.

بهاروند افزود: طرح مکانیزه کردن سیستم آبیاری نوین به صورت قطره ای و تحت فشار در ۱۳ هکتار از این اراضی کشاورزی اجرا شده که کاهش حدود ۴۰ درصدی مصرف منابع آبی را به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: شش هکتار از مجموع اراضی کشاورزی این مزرعه اختصاص به محصول پسته، پنج هکتار به محصول انار و پنج هکتار نیز به کاشت بادام اختصاص دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی