انقلاب اسلامی ایران سرنوشت امت اسلامی را دگرگون کرد | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۵۹:۵۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به لزوم بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت :بی شک نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در وهله نخست متوقف بر شناخت و معرفت دستاوردها و سپس آسیب شناسی و اتخاذ راهکارهای مناسب و موثر جهت حفاظت از انها است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به دستاوردهای نظام اشاره کنیم واقعا ساعت ها وقت نیاز است گفت : ما در حوزه جهانی، ابهت پوشالی ابر قدرتها را شکسته ایم و در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی آمریکا ما نمایش قدرت و صف آرایی می کنیم و امروز وحشت از دل مظلومان را به دل مستکبران انداخته ایم.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران سرنوشت امت اسلامی را دگرگون کرده و برای ملت های مستضعف آزاده جهان الگو شده است بیان کرد : ما امروزه از نظر معنوی و اخلاق نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده ایم و به ملتی شجاع و جهادگر و شهادت طلب و ایثارگر تبدیل شده ایم.

وی تصریح کرد : ایرانی که از نظر نظامی و علمی و تحقیقاتی در حد بسیار پائین بود امروزه به برکت انقلاب از نظر نظامی و علمی در اوج قرار گرفته و به یک کشور پیشرفته تبدیل شده ایم که همه دنیا روی حرف ایران حساب باز می کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بستن اینکه همین انقلاب با آسیب ها و تهدیدهایی روبرو است که غفلت از آنها نظام اسلامی را می پوساند گفت : نبود روحیه انقلابی ، نبود جهاد فکری و فرهنگی ، عدم آرمان خواهی و عدالت طلبی ، ترک امر به معروف و نهی از منکر و نبود بصیرت اجتماعی و سیاسی و همچنین بر هم زدن وحدت آسیب هایی است که میتواند باعث ضربه به بدنه انقلاب شود .

خطیب جمعه ساوه اضافه کرد : اگر در جامعه اسلامی، آن حالت آرمان خواهی از بین برده یا ضعیف شود و هر کس به فکر این باشد که نگاهش را از معرکه بیرون برد و از دیگری عقب نیفتد و دنبال مصالح جامعه و آرمانهای نظام نباش ، این جامعه و انقلاب آسیب خواهد دید.

وی تصریح کرد : امروزه متاسفانه برخی از سیاسیون به خاطر برخی ملاحظه کاری ها و یا امتیاز خواهی ها و تعلقات حزبی و گروهی، جو سیاسی را ملتهب می سازند و با عدم شفاف سازی و تبیین حقایق به دنبال تحقق اهداف خود هستند.

حجت‌الاسلام رحیمی شرایط داخلی و خارجی کشور را باعث لزوم اهمیت دادن به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و بیان کرد : اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود ، امروز چشم ملت‏هاى یمن ، عراق، سوریه، و… به ماست و به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‏ها بزرگ‏ترین سرمایه معنوى است.

خطیب جمعه ساوه تصریح کرد : در شرایط فعلى و با توجه به توطئه‏هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‏شود که در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‏هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.

وی اضافه کرد : ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند چراکه این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

امام جمعه ساوه حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن را تجدید بیعت با آرمان‏هاى انقلاب و امام(ره) دانست و گفت : ملت ما با گذشت ۴۴ سال از پیروزى انقلاب اسلامى بدون ترس و توجه به توطئه‏هاى دشمنان خارجى نشان مى‏دهند که از آرمان‏هاى انقلاب و اسلام کوتاه نخواهند آمد و مردم با حضور خود در این راهپیمایى‏ها نشان مى‏دهند به اصول، آرمان‏ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‏بند هستند.

وی در بخشی دیگری از خطبه ها با گرامیداشت روز پاسدار گفت : پاسداری یک فرهنگ است یک فرهنگ عزت و افتخار است و رمز و راز موفقیت های سپاه پاسداران طی ۴۴ سال گذشته در همین حرکت عاشورایی و حسین گونه آنان نهفته است .

وی افزود : در شرایطی که سپاه در کانون تهاجم بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی و تمام جریان های ضد انقلاب و بعضاً دوستان نادان قرار گرفته ، شناخت این نهاد از جهت ماهیت ،نقش ها و عملکرد ها برای مردم و به ویژه جوانان در دهه چهارم انقلاب اسلامی یک ضرورت است .

گفتنی است در حاشیه نماز جمعه امروز میز خدمت فرماندهی انتظامی استان مرکزی با حضور سردار رفیعی کیا در مصلی امام علی (ع) برگزار شد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی