افزایش سگ های ولگرد به معضلی در شهرستان تبدیل شده است | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۶:۰۳:۵۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , محمدحسن قاسمیان در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان شهرستان که در دفتر معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه برگزار شد، افزود: دستوالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصویب و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: اما این در حالی است که جمع آوری و کنترل سگ های ولگرد نیازمند همکاری تمامی بخش ها و نهادهای دولتی و خصوصی است و اگر در این زمینه اقدام جدی صورت نگیرد، جبران عواقب و مشکلات بعدی سخت خواهد بود.

محسن مددی معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه نیز در این جلسه به تشریح اقدامات در مرکز نگهداری از سگ های ولگرد شهرداری به عنوان تنها مرکز در استان پرداخت و گفت: شهرداری با توجه به بخشنامه و دستور العمل اعلام شده نسبت به جمع آوری و غربالگری سگ های ولگرد اقدام می کند.

وی تصریح کرد: بنده هم مخالف اتلاف سگ‌های ولگرد هستم اما باید گفت شهرداری از عهده هزینه‌های سرسام آور عقیم‌سازی و نگه‌داری بر نمی‌آید زیرا هر قلاده سگ بابت نگهداری، غربالگری، انجام واکسیناسیون، نیروی انسانی، ماشین آلات و نگهداری حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد که با احتساب مجموع سگ ها رقم بالایی را شامل می شود.

دکتر سرمدی رئیس شبکه دامپزشکی ساوه نیز گفت: مهمترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ های ولگرد، شیوع بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان، انتقال بسیاری از بیماری ها از سگ به انسان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار سگ صاحب دار در شهرستان واکسینه شد، افزود: در حال حاضر بهترین روش برای کنترل افزایش سگ های ولگرد، طرح زنده گیری و عقیم سازی سگ های سالم و مرگ با ترحم برای سگ های دارای بیماری واگیردار است.

بیاتی کارشناس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته ۶۰۰ مورد گازگرفتگی سگ در شهرستان گزارش شد که اکثریت آنها در روستاها و ۷۰ درصد آنها سگ های دارای صاحب بوده اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی